
Lees verder
• Compleet overzicht van wat een ondernemingsstrategie is en hoe die te bepalen;
• praktische uitwerking met een groot aantal Nederlandse praktijkvoorbeelden;
• aandacht voor de strategische implicaties van de digitale/ informatierevolutie.
Ondernemingsstrategie geeft antwoord op vragen als: Wat is strategie? Hoe bepaal je de juiste strategie? Hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd? Het boek is opgedeeld in vier delen.
Deel 1 legt uit wat een strategie is, hoe het proces van strategieformulering verloopt en welke analyses nodig zijn om een strategie te bepalen.
Deel 2 behandelt het formuleren en vaststellen van een strategie voor een kleine of middelgrote onderneming of voor een business unit van een concern.
Deel 3 gaat over het formuleren van een strategie voor een concern.
In deel 4 komt de implementatie van de strategie aan de orde. In deze negende editie van Ondernemingsstrategie zijn alle openingscases en interviews vernieuwd. Deel 4 is flink uitgebreid. Nieuw is onder andere de aandacht voor Agile (hoe past dat in de klassieke strategie?), het gebruik van technologie in de strategie, scenarioplanning (externe analyse) en mondiale strategie (inclusief geopolitieke uitdagingen).
Tot slot zijn de hoofdstukken 7 en 8 opgeknipt in meerdere, behapbare hoofdstukken én is er een inkijkje naar trends opgenomen. Doelgroep Ondernemingsstrategie is geschreven voor de propedeuse- en hoofdfase van hbo-opleidingen als Business Administration, Accountancy, Commerciële economie, Finance & Control, Logistics Management, Human Resource Management. Digitaal materiaal Op de bijbehorende website vinden studenten cases, oefenvragen, toetsen en een begrippentrainer. Voor docenten staan er toetsen en uitwerkingen.
strategisch management strategie concernstrategie concurrentiestrategie bedrijfsanalyse bedrijfsomgeving vijfkrachtenmodel kostenleiderschap diversificatie internationalisatie kwaliteitsleiderschap verticale integratie horizontale expansie bedrijfsdoelstellingen concernstructuur strategische allianties resources verdienmodellen balanced scorecard fusies en overnames dynamische vaardigheden maatschappelijk verantwoord ondernemen strategische groepen implementatie bedrijfscultuur concernbesturing disruptie concernvoordeel portfolio continuïteit kartels mission statements strategische planning winstgevendheid productdifferentiatie concernkosten schaalvoordelen toetredingsbarrières bedrijfseconomie bedrijfskunde
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books