Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Managen met de boerenverstandfactor

Wie wil 'Managen met de boerenverstandfactor' als leidraad, hoeft in ieder geval niet lang te lezen. In tachtig pagina's wordt een heldere structuur geboden om een visie en missie te ontwikkelen, deze te vertalen naar een einddoel en naar inrichting van de organisatie.

Martin Loeve | 10 februari 2005 | 1-2 minuten leestijd

 Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op hoe om te gaan met weerstand tegen verandering. Tot zover gezond boerenverstand. Jammer dat in de inhoud om één instrument draait, het bekende INK-model. Bij mij is dan ook de vraag blijven hangen, is dit nu één van de aangekondigde eye-openers, is dit nu managen met gezond boerenverstand of managers persen in een instrumentenkeurslijf? Het is zoiets als van we hebben allerlei soorten groenten in de etalage, maar alleen spinazie is gezond! Gelukkig is het boek op een luchtige en leuke manier geschreven, met veel praktische voorbeelden en tips. De boerenverstandfactor druist wel in tegen het boerenverstand van mijn buurman boer B., die onlangs opmerkte 'visie, missie, doelen en organisatie, prachtig allemaal, maar oogst en prijs zijn nimmer met zekerheid te voorspellen: de ui is rond'. Het slechte nieuws in het boek is volgens de auteurs ook tegelijkertijd het goede nieuws: consultants hoeven niet langer als wonderdokters voor managers op te treden. Nee, dat worden managers nu zelf. Ik ben reuze nieuwsgierig of de auteurs na het schrijven van dit boek van plan zijn hun praktijk te sluiten. Desondanks is 'Managen met de boerenverstandfactor' voor zowel de manager als voor de consultant een beknopte leidraad voor bewustwording en reflectie op het gebied van verbetertrajecten.

Over Martin Loeve

Met zijn bureau Delta Dynamics biedt dr. Martin Loeve inspiratie, begeleiding en reflectie voor betekenisvol leiderschap en verandering om daarmee bij te dragen aan synergie tussen mensen en hun organisaties.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden