Aangegeven wordt in het boek, dat transparantie van de supply-chain en snellere 'rapportage' niet direct zal leiden tot een goede 'return' on investments. Maar ook dit wordt wel op een hele simpele wijze weergegeven. Wat ik mis in het boek is juist de moeilijkheid om tot een goede definitie studie te komen en de bijkomende 'business modelling' van de organisatie en de systemen. Verder mis ik de problemen bij het aansturen van implementatiestappen (vaststellen van mijlpalen, etc.).
Scopes zijn niet goed vertaald, omdat men de echte businessprocessen niet kent, etc. Wat wellicht wel uit de dagelijkse praktijk herkenbaar is, zijn de problemen bij de IT bedrijven zelf (zeepbelcultuur); alleen groeien ten koste van dienstverlening. Herkenbaar is ook dat IT bedrijven moeten omschakelen naar het verkopen van meerwaarde in plaats van alleen technologie.
Het gaat dus om de integrale benadering, maar dit is niet nieuw. En zeker geen echte 'eye-opener'. Het boek is wel vermakelijk, maar heeft geen echt leereffect.