Volgens de samenstellers van het boek zijn in dit online tijdperk nieuwe modellen voor creatieve samenwerking en verspreiding ontstaan, die de grenzen tussen kunst en commercie, tussen virtueel en materieel doen vervagen. Of dat helemaal waar is, betwijfel ik wel een beetje. Gelukkig wordt in de inleiding ook verwezen naar een oud boek uit 1934 van Joseph Schumpeter. Die schreef in 'Theory of economic Development': 'Innovatie is de uitkomst van een voortdurende strijd tussen afzonderlijke ondernemers die met nieuwe oplossingen komen voor bepaalde problemen'. Dat blijft in ieder geval helemaal waar. Het boek is zeker niet bedoeld als 'handboek voor innovatie'. Verwacht dus geen handige tips en trucs. Het is een ronduit schitterend vormgegeven en inspirerend 'plaatjesboek' over innovatie. De introductieprijs van 29,90 euro voor dit grote en vuistdikke boek is verbluffend laag.
Over Max Kohnstamm
Max Kohnstamm is programmamanager bij SRM, hét opleidingsinstituut voor beginnende én ervaren professionals in de marketing, marketingcommunicatie, communicatie en sales.