Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Innovators

Het bijzondere van 'Innovators' is dat het aandacht besteedt aan tal van verschillende verschijningsvormen van creativiteit en innovatie. Van architecten tot gameontwikkelaars, van meubelmakers tot webdesigners, ze krijgen allemaal aandacht. Anders dan bij gewone 'kunstboeken' wordt in de begeleidende tekst de link naar toegepaste kunst en commercie veelvuldig gelegd.

Max Kohnstamm | 8 mei 2013

Volgens de samenstellers van het boek zijn in dit online tijdperk nieuwe modellen voor creatieve samenwerking en verspreiding ontstaan, die de grenzen tussen kunst en commercie, tussen virtueel en materieel doen vervagen. Of dat helemaal waar is, betwijfel ik wel een beetje. Gelukkig wordt in de inleiding ook verwezen naar een oud boek uit 1934 van Joseph Schumpeter. Die schreef in 'Theory of economic Development': 'Innovatie is de uitkomst van een voortdurende strijd tussen afzonderlijke ondernemers die met nieuwe oplossingen komen voor bepaalde problemen'. Dat blijft in ieder geval helemaal waar. Het boek is zeker niet bedoeld als 'handboek voor innovatie'. Verwacht dus geen handige tips en trucs. Het is een ronduit schitterend vormgegeven en inspirerend 'plaatjesboek' over innovatie. De introductieprijs van 29,90 euro voor dit grote en vuistdikke boek is verbluffend laag.

Over Max Kohnstamm

Max Kohnstamm is programmamanager bij SRM, hét opleidingsinstituut voor beginnende én ervaren professionals in de marketing, marketingcommunicatie, communicatie en sales.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden