OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
28 resultaten
recensie
Internet en social media
21 februari 2022
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Aartjan van Erkel, de man die iedere dag mailt. En in een labjas het podium opkomt om te spreken over copywriting. Een ondernemer die je niet zomaar vergeet. En dat is een van de belangrijkste redenen om zijn nieuwste boek 'Nummer 1' te lezen.
recensie
Ondernemen
1 februari 2022
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
'Power Play' van Tim Higgins is een boek dat meteen je aandacht trekt zodra je het ziet staan. De rode voorkant is intrigerend en wie is er nu niet benieuwd naar verhalen achter Tesla en Elon Musk?
recensie
Ondernemen
18 oktober 2021
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Mindful & Miljonair. Een titel die triggert. Precies zoals Steffy Roos Du Maine het heeft bedoeld. Want wie verwacht er nu dat een ‘spiriwiri’ persoon miljonair is? Of draai het eens om: bij een miljonair denken we vaak aan een hardwerkende man. Niet aan een gedreven én spirituele vrouw.
recensie
Marketing
10 augustus 2021
Mylene Bouwman
‘Een merk bouwen', wat betekent dat precies? En al helemaal als we het hebben over een persoonlijk en onderscheidend merk. Bij merken denken we al gauw aan de grote namen, zoals Apple en Nike.
recensie
Internet en social media
12 april 2021
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Hoe vaak heb je het al gehoord: 'Videomarketing is hot! Je moet nu instappen! Gewoon doen!' En hoe vaak heb jij al gedacht: 'Maar hoe en waarmee dan? En wat moet ik zeggen?'
recensie
Coaching en trainen
1 maart 2021
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Nog nooit gehoord van NLP, maar wel geïnteresseerd in de onbewuste processen onder (succesvol) gedrag en communicatie? Dan moet je absoluut het boek van Roderik Kelderman eens lezen. Zijn boek legt de basis van neurolinguïstisch programmeren uit en geeft je een hoop opdrachten, zodat je meteen de theorie in de praktijk kan brengen.
recensie
Marketing
17 december 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Een merk bouwen, naamsbekendheid opbouwen, imago verbeteren... Allemaal belangrijke zaken. Maar hoe kan PR hier nu aan bijdragen? Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden nemen je mee in de wereld van PR in hun boek De PR-factor.
recensie
Marketing
24 november 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
De laatste tijd horen we steeds meer over dat je jezelf als ondernemer moet onderscheiden en dat je een merk moet bouwen. Maar hoe doe je dat nu praktisch en wat levert het je op?
recensie
Marketing
14 oktober 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Merken... Wat moet je er van vinden? En hoe ga je als merk om met trends? Tom Van den Bergh neemt je in Beyond brands mee in alles over het principe van merken.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 augustus 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Verfrissend. Dat is het boek Het leven, dat is pas topsport van Sanne van Paassen. Ik heb al enorm veel boeken gelezen over ondernemen en mindset én toch weet dit boek me op een nieuwe manier te raken.
recensie
Reclame en verkoop
31 juli 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Als het gaat om beter leren verkopen, zijn mensen vaak op zoek naar concrete tips: welke vragen moet ik stellen? Hoe doe ik aan koude acquisitie? Hoe kom ik aan leads? Ronald Bogaerds bekijkt het in zijn boek Street smart sales vanaf de andere kant.
recensie
Ondernemen
20 juli 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Als ondernemer kan ik enorm genieten van ondernemerssuccessen van anderen. Zien hoe anderen een gaaf merk neerzetten en daar ‘vanuit het niets' succesvol mee lijken te worden.
recensie
Marketing
1 juli 2020
Mylene Bouwman
3-4 minuten leestijd
Een tijdje terug kwam ik via een event in aanraking met het Fogg Behavior Model, een model dat mij razend enthousiast maakte die dag. Dit model was voor mij echt de weg naar verkopen via online kanalen, als social media en e-mail.
recensie
Internet en social media
15 mei 2020
Mylene Bouwman
3-5 minuten leestijd
Hoe zet je social media op de juiste manier in? Welk kanaal past het best bij je bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat het niet alleen tijd kost, maar ook het gewenste resultaat oplevert? Kortom: wat zijn de ins en outs van social media, social selling en social business op dit moment?
recensie
Marketing
12 mei 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Je kent het vast wel... Je zit aan tafel bij een potentiële klant. Je vertelt hem over jullie perfecte oplossing voor zijn probleem, de bijbehorende USP's en argumenten waarom jullie bedrijf een goede keuze is. Maar de klant lijkt het niet helemaal te begrijpen.
recensie
Reclame en verkoop
17 april 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Verkopen blijft voor veel ondernemers toch een dingetje, want hoe kom je bij een goede lead aan tafel? En nog belangrijker: hoe win je het uiteindelijk van je concurrenten? Michael van Wier neemt je in zijn boek Hardcore Hunter mee in de wereld van verkoop.
recensie
Personal finance
19 maart 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Wist je al dat vrouwen vaak beter zijn in beleggen dan mannen? Toch goed om te horen als vrouw, al had ik het niet verwacht. ;) In het boek Blondjes Beleggen Beter legt Janneke Willemse je in 7 stappen uit hoe je zelf simpel (en succesvol) kunt starten met beleggen.
recensie
Internet en social media
19 februari 2020
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Als je denkt dat Facebook zakelijk niks meer oplevert, dan heb je het mis. Om het tij te keren kun je gaan adverteren , of een Facebookgroep starten. Bij dat laatste helpt Kim Buining je in haar boek In 10 stappen een winstgevende Facebookgroep.
recensie
Marketing
17 februari 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Het doel van een marketeer is de aandacht trekken. Iets wat steeds moeilijker wordt. Prikkels zijn overal. Mailtjes stromen binnen, WhatsApp-groepen staan geen moment stil en de tijdlijnen van social media staan bomvol met content.
recensie
Marketing
21 januari 2020
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Vrijwel iedere ondernemer wil groeien. Je wilt een succesvol bedrijf waar je maximale impact mee kunt maken. Maar hoe kom je van een startend bedrijf naar een groot bedrijf waar anderen tegen op kijken? Dat leert Sprout je in Bouw een killer groeistrategie.