Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Flawed Advice and the Management Trap

How Managers Can Know When They're Getting Good Advice and When They're Not

Gebonden Engels 2003 1e druk 9780195132861
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Chris Argyris laat zien hoe en waarom zoveel zakelijk advies gebrekkig is en hoe managers en leidinggevenden adviezen beter kunnen evalueren. 'Flawed Advice and the Management Trap' geeft een overzicht van businessadviezen van de beste denkers en consultants. Argyris concludeert dat hun ideeën zeer aantrekkelijk zijn, maar de meeste ervan niet werkbaar zijn.

Specificaties

ISBN13:9780195132861
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2013
Hoofdrubriek:Advisering

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Chris Argyris

De Amerikaanse bedrijfskundige en emeritus hoogleraar Chris Argyris studeerde psychologie en economie. Hij ontwikkelde onder andere de gevolgtrekkingenladder (Ladder of Inference), dubbelslag leren (Double-Loop Learning), actietheorie/beleden theorie/gebruikstheorie (Theory of Action/Espoused Theory/Theory-in-use) en de veel stellen en veel vragen-dialoog (High Advocacy/High Inquiry dialogue).

Andere boeken door Chris Argyris

Inhoudsopgave

Preface
Introduction

Part I Getting Flawed Advice
Inconsistent and Unactionable Advice
Organizational Consequences of Using Inconsistent Advice
Why Flawed Advice Persists
Human Resources Practices
Concluding Observations

Part II Finding a Model that Works
Critiquing Advice
Appraising Performance: The Dilemmas
Evaluating Group Performance
Generating Internal Commitment to Values
Generating Internal Commitment to Implementing Strategy (with Roger Martin)
Building Generic Competence in Organizational Learning

Summary
Bibliography
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Flawed Advice and the Management Trap