Basics of Supply Chain Management
Gebonden Engels 2001 9781574441208Samenvatting
Managers zijn ervan doordrongen dat organisaties een geheel van onderling afhankelijke processen vormen die bedoeld zijn om producten en diensten optimaal te kunnen leveren. De omgeving van organisaties is een schakel in een keten van organisaties. Door de onderlinge samenhang in de volledige waardeketen te optimaliseren, kunnen alle schakels in de waardeketen van elkaars inspanningen profiteren. Supply chain management houdt zich met dit gegeven bezig. 'Basics of Supply Chain Management' is een inleidingd boek dat de fundamentele concepten en methoden van supply chain management behandelt. Het boek leert hoe proces en materiaalstromen in en tussen organisaties optimaal georganiseerd kunnen worden. Aan de orde komen onderwerpen als:
- prestatie-indicatoren
- kwaliteitsbewaking
- voorspellen van vraag en aanbod
- knelpuntenanalyse
- inkoop
- distributie
- voorraadbeheer
- just-in-time management
Aan de basis van goed supply management staat altijd communicatie. Om die reden wordt ingegaan op de wijze waarop de communicatie tussen en in bedrijven geoptimaliseerd kan worden.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan