Communicatie voor Bedrijfskundigen
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789001886783Samenvatting
Bedrijfskundigen verbeteren en vernieuwen bedrijfsprocessen en halen het beste uit organisaties en medewerkers. Daarbij moeten ze verschillende rollen met bijbehorende communicatieve vaardigheden kunnen vervullen: de adviseur, de manager, de onderzoeker en de ethisch handelend bedrijfskundige.
Communicatie voor Bedrijfskundigen licht toe welke vaardigheden (toekomstige) bedrijfskundigen zich eigen moeten maken en hoe ze deze vaardigheden in kunnen zetten om een veelzijdige probleemoplosser te zijn. Deze eerste editie is tot stand gekomen op basis van de expertise van deskundigen met ervaring in het hoger onderwijs, op het gebied van communicatie en de bedrijfskundige beroepspraktijk.
- Integrale behandeling van bedrijfskunde vanuit communicatieperspectief;
- studenten leren verschillende rollen aan te nemen;
- geschreven door experts op het gebied van communicatie en bedrijfskunde.
De didactische opzet van Communicatie voor Bedrijfskundigen is als volgt:
1. ieder hoofdstuk start met een openingscasus voor een indruk van de praktijk;
2. na ieder hoofdstuk volgt een samenvatting;
3. daarna maken studenten individueel vragen en opdrachten als toepassing van de theorie en vaardigheden uit het hoofdstuk;
4. antwoorden en uitwerkingen staan op de website, net als extra materiaal;
5. achterin het boek staat een register.
Communicatie voor Bedrijfskundigen is geschikt voor hbo-studenten van opleidingen als Bedrijfskunde MER, Overheidsmanagement en Human Resource Management.
In de online omgeving staan er voor studenten uitwerkingen van de opdrachten en een begrippentrainer. Docenten vinden er PowerPoint-presentaties.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Ariane Moussault
Inhoudsopgave
2. Een mediawijze professional 37
3. Een verbindende teamplayer 61
4. Een nieuwsgierige analyticus 87
5. Een overtuigende adviseur 113
6. Een transparante projectleider 133
7. Een wervende onderhandelaar 161
8. Een doelgerichte zelf-organisator 185
9. Een creatieve geest 215
10. Een professionele rapporteur 239
Illustratieverantwoording 260
Register 261
Over de auteurs 268
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan