Jan Backhuijs RA is als director werkzaam bij PricewaterhouseCoopers Accountants NV, Assurance National Office.
Meer over de auteursInternational financial reporting standards 2013 Leerboek
Leerboek 2013
Paperback Nederlands 2013 4e druk 9789012391047Samenvatting
Dit Leerboek is bedoeld voor iedereen die wil leren begrijpen hoe een jaarrekening op basis van de International Financial Reporting Standards (IFRS) in elkaar zit. Daartoe worden de IFRS-regels systematisch aan de hand van onderdelen van de jaarrekening behandeld in de Nederlandse taal.
Niet alleen wordt uitgelegd wat de IFRS-regels inhouden. Ook wordt aan de hand van voorbeelden getoond hoe die regels in de praktijk worden toegepast. Tevens worden belangrijke verschillen met de Nederlandse regelgeving besproken. Ieder onderdeel wordt afgesloten met een aantal vragen om de kennis van de desbetreffende IFRS regels te testen en een aantal oefenopgaven om die regels in praktische situaties toe te passen.
Na bestudering van het Leerboek moet de lezer(es) inzicht in en kennis van de belangrijkste IFRS regels hebben.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Over de auteurs
1. Inleiding
2. De IASB en de IFRS
3. Uitgangspunten opstelling en inrichting jaarrekeningen
4. Vaste en vlottende activa
5. Eigen vermogen, voorzieningen en schulden: waardering en presentatie
6. De winst-en-verliesrekening
7. Personeels- en bestuurdersbeloningen
8. Het kasstroomoverzicht
9. Concernverhoudingen
10. Financiële instrumenten
11. Bijzondere ontwerpen
Bijlage 1: Standaarden
Bijlage 2: Interpretaties van IFRS
Bijlage 3: IOSCO/IASB Core standards
Antwoorden testvragen
Trefwoordenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan