Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 64% korting
,

Business en cultuur (1e druik 2005, licht beschadigd))

Samenwerken in het tijdperk van globalisering

Paperback Nederlands 2005 1e druk 9789025424053
Voormalig top 100Totaal 70 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 64% korting

Samenvatting

Cultuur is inmiddels een belangrijk aspect van bedrijfsleven en management. Culturele verschillen spelen niet alleen een rol door de internationalisering en globalisering van het zakendoen, maar ook doordat bedrijven op nationaal niveau te maken krijgen met culturele diversiteit.

In dit boek bieden Trompenaars en Woolliams een overzicht van verschillende waardesystemen en tonen aan hoe belangrijk een juist begrip ervan is voor organisaties, op verschillende terreinen zoals marketing, personeelsbeleid, financiën, veranderingsmanagement en organisatiecultuur.

'Business en cultuur' biedt managers praktische inzichten die de omgang met de culturele diversiteit bij klanten, werknemers, leveranciers en anderen vergemakkelijken. De auteurs hebben hun onderzoek gebaseerd op vragenlijsten die onder zestigduizend managers uit meer dan zestig landen zijn afgenomen.

Specificaties

ISBN13:9789025424053
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:352
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Cultuurclichés
Pierre Pieterse 9 augustus 2006 De combinatie vakantie en nieuws leidt in Nederland onvermijdelijk de komkommertijd in. Gelukkig verzachtte onze kwaliteitscourant het leed door een prachtige zomerserie over cultuurbotsingen. Zaken doen over de grens, vanuit wisselend perspectief. Een klein rondje Europa levert pagina’s vol clichés op. Maar al lezend dringt zich steeds meer de vraag op of het wel clichés zijn. Is het niet nogal botte Hollandse volksaard die botst met de al even vastgeroeste en soms eigenaardige mores die andere landen aanhangen? Is een goed glas karnemelk en een broodje Hollandse kaas niet veel beter dan een copieuze lunch waarbij de wijn rijkelijk vloeit.
nieuws
Verschil moet er zijn
Pierre Pieterse 25 april 2006 Als we aan andere landen denken, zijn we geneigd dat in stereotypen te doen. Amerikanen denken 'big', Fransen houden van eten, Duitsers zijn punctueel en in de inwoners van Thailand zijn erg gastvrij. Google heeft deze stereotypen samengevat in een Prejudice Map.

Over Fons Trompenaars

Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen. Daarnaast schreef hij onder andere: Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence en 21 Leaders for the 21st Century (samen met Charles Hampden Turner) en hij is hoofdauteur van de serie Business Across Cultures. In de laatste Thinkers 50, het meest prestigieuze overzicht van managementgoeroes, claimt hij de 25e positie. Manfred Kets de Vries (32e plaats in dit overzicht) en Fons zijn de enige Nederlandse managementgoeroes in dit overzicht (www.thinkers50.com). Intercultureel management is het thema waar Fons Trompenaars beroemd mee is geworden. Dat hij dat thema koos, is gezien zijn achtergrond niet heel vreemd. Zijn moeder was Frans, zijn vader Nederlands en zelf werkte hij voor Shell in negen landen. Cultuurverschillen zijn hem daarom met de paplepel ingegoten. De wereld is zijn werkterrein. Hij werkte als consultant o.a. voor Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, Unicredit, Linde en Merrill Lynch. In 1989 startte hij het Centre for International Business Studies, tegenwoordig Trompenaars Hampden-Turner Intercultural Management Consulting, een consulting- en trainingorganisatie op het gebied van internationaal management. Achterliggende gedachte van Fons Trompenaars' werk is dat hij overtuigd is van het feit dat 'de onderneming die een cultuurkloof weet te overbruggen, daar beslissend concurrentievoordeel mee kan behalen'.

Andere boeken door Fons Trompenaars

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De organisatie als culturele constructie
2. Het organiseren van betekenis: de introductie van waardedimensies
3. De andere waardedimensies
4. Bedrijfscultuur.
5. Het managen van verandering en continuïteit in verschillende culturen
6. Marketing in verschillende culturen
7. Dilemma's in personeelsbeleid in verschillende culturen
8. Boekhouden en financiën in verschillende culturen
9. De zoektocht naar een nieuw paradigma van internationaal leiderschap
10. De verzoenende organisatie

Noten en literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business en cultuur (1e druik 2005, licht beschadigd))