Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen.
Meer over de auteursBusiness en cultuur (1e druik 2005, licht beschadigd))
Samenwerken in het tijdperk van globalisering
Paperback Nederlands 2005 1e druk 9789025424053Samenvatting
Cultuur is inmiddels een belangrijk aspect van bedrijfsleven en management. Culturele verschillen spelen niet alleen een rol door de internationalisering en globalisering van het zakendoen, maar ook doordat bedrijven op nationaal niveau te maken krijgen met culturele diversiteit.
In dit boek bieden Trompenaars en Woolliams een overzicht van verschillende waardesystemen en tonen aan hoe belangrijk een juist begrip ervan is voor organisaties, op verschillende terreinen zoals marketing, personeelsbeleid, financiën, veranderingsmanagement en organisatiecultuur.
'Business en cultuur' biedt managers praktische inzichten die de omgang met de culturele diversiteit bij klanten, werknemers, leveranciers en anderen vergemakkelijken. De auteurs hebben hun onderzoek gebaseerd op vragenlijsten die onder zestigduizend managers uit meer dan zestig landen zijn afgenomen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Fons Trompenaars
Inhoudsopgave
1. De organisatie als culturele constructie
2. Het organiseren van betekenis: de introductie van waardedimensies
3. De andere waardedimensies
4. Bedrijfscultuur.
5. Het managen van verandering en continuïteit in verschillende culturen
6. Marketing in verschillende culturen
7. Dilemma's in personeelsbeleid in verschillende culturen
8. Boekhouden en financiën in verschillende culturen
9. De zoektocht naar een nieuw paradigma van internationaal leiderschap
10. De verzoenende organisatie
Noten en literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan