Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Vitaliteit in processen van collectief leren

samen kennis creëren in basisscholen en lerarenopleidingen

Paperback NL 2012 1e druk 9789044124330
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Veel basisscholen en lerarenopleidingen hebben de ambitie een onderwijspraktijk te ontwikkelen die voor alle betrokkenen interessant, motiverend, uitdagend en betekenisvol is. Dit streven vraagt om een proces waarin de behoeften van leerlingen, leraren, studenten en opleiders serieus worden genomen. Als belanghebbenden participeren zij in de vormgeving van de beoogde praktijk.

Het op systematische wijze realiseren van een gezamenlijke ambitie wordt collectief leren of collectief kennis creëren genoemd. Collectief kennis creëren is een vitaal proces waarin aan de individuele behoeften van betrokkenen aan relatie, competentie en autonomie tegemoet wordt gekomen. Tegelijk wordt ook voorzien in de collectieve behoeften aan cohesie, coherentie en coöperatie.

Deze publicatie biedt een theoretisch model voor collectieve leerprocessen en gaat in op de vormgeving ervan. Zij laat aan de hand van casuïstiek zien hoe collectief leren in een basisschool en een opleiding gestalte krijgt en biedt er een samenhangende methodiek voor.

Specificaties

ISBN13:9789044124330
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:205
Uitgever:Maklu, Uitgever
Druk:1
Verschijningsdatum:18-9-2012
Hoofdrubriek:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vitaliteit in processen van collectief leren