Lees verder
Dr. Paul Hersey geniet internationale vermaardheid als pedagoog, spreker en congresleider.
Meer over Paul HerseySituationeel leidinggeven
Een op de praktijk gericht model om flexibel te kunnen inspelen op wisselende omstandigheden
Paperback Nederlands 2014 30e druk 9789047007739Samenvatting
'Succes hebben in het leven voor 20 procent te danken is aan goede timing en voor 80 procent aan je gezicht laten zien' zei Woody Allen eens. Mensen met een leidinggevende functie zullen er over het algemeen wel voor zorgen dat ze gezien worden, maar er is méér nodig dan pure aanwezigheid. Leiding geven is het bekwaam toepassen van beproefde concepten, in combinatie met de kunst goed te timen, om mensen zover te krijgen dat ze hun taak doeltreffend uitvoeren. Dit boek wil de lezer in de gelegenheid stellen die bekwaamheden te ontwikkelen.
Situationeel leiding geven volgt een manager die genoodzaakt is resultaten te boeken, ondergeschikten te scholen en een bijdrage te leveren aan het succes van de onderneming. Spelenderwijs wordt de lezer vertrouwd gemaakt met een model voor het uitstippelen van strategieën om met succes het hoofd te kunnen bieden aan allerlei problemen waarmee leidinggevende functionarissen worden geconfronteerd. Het model situationeel leiding geven is niet alleen voor managers een uitstekend hulpmiddel: iedereen die zich beroepshalve of privé bezighoudt met het beïnvloeden en veranderen van mensen (opvoeders, ouders, leerkrachten, psychotherapeuten, geestelijken, enz.) kan ermee werken. Ook werknemers, de mensen die leiding ontvangen, kunnen er hun voordeel mee doen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Paul Hersey
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Leiding geven aan mensen
2. Stijlen van leiding geven
3. Situaties inschatten
4. Het kiezen van de juiste stijl
5. De touwtjes in handen nemen
6. Winnaars kweken
7. Teruglopende prestaties opvangen
Slot - epiloog
Dankwoord
Over de auteur
Situationeel leiding geven in de Benelux
Wilt u meer doen met Paul Hersey's model
Het SWITCH-model
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan