Lees verder
Hugo Hollander (accountant en ondernemer) is ruim twintig jaar actief op het terrein van duurzaamheid en meervoudige waardecreatie.
Meer over de auteursDuurzaamheid is passé
8 ingrediënten voor succesvol en toekomstbestendig ondernemen
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789047010630Samenvatting
De Club van Rome was de grondlegger van het begrip ‘duurzaamheid’, ook wel ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ genoemd. Nu, bijna vijftig jaar later, worden in het bedrijfsleven zoveel zinnige én onzinnige initiatieven opgehangen aan het begrip dat de betekenis ervan verloren lijkt te gaan. Tegelijkertijd is het belang van duurzaamheid groter dan ooit tevoren, zowel voor het voortbestaan van de planeet als voor dat van veel bedrijven.
Hugo Hollander en Carolien Gadella-van Wersch zijn duurzaamheidsdeskundigen van het eerste uur. Ze betogen dat duurzaamheid niet langer alleen iets is van hippe start-ups of multinationals en laten zien hoe ieder bedrijf duurzaamheid kan integreren in de dagelijkse bedrijfsvoering – met als resultaat een toekomstbestendig en succesvol bedrijf.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Hugo Hollander
Over Carolien Gadella-van Wersch
Inhoudsopgave
1. De 8 ingrediënten
2. Ondernemerschap
3. Gedegen businessmodel
4. Maatschappelijke waardecreatie
5. Purpose
6. Samenwerken & delen
7. Systeemverandering
8. De clickfactor
9. Circulariteit
10. De ingrediënten in de praktijk
Toelichting op de ingrediënten
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan