Lees verder
Jeroen Geelhoed is directeur Strategie en markt bij Breman Installatiegroep. Daarvoor was hij partner bij adviesbureau &samhoud. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Plezier & prestatie, Kus de visie wakker, Creating lasting value en Briljante businessmodellen.
Meer over de auteursBe useful
De kracht van authenthiek ondernemerschap
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789052618623Samenvatting
Veel Nederlanders lopen rond met goede, ondernemende ideeën. Ze zien mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten, om binnen de bestaande organisatie een product of dienst te ontwikkelen of om op maatschappelijk vlak een nieuw initiatief te ontplooien. In de praktijk blijkt echter dat er van al deze ideeën slechts 7% succesvol wordt uitgevoerd. Dat is niet alleen zonde, maar ook onnodig!
Met dit boek willen Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud laten zien dat het anders kan. Zij zijn ervan overtuigd dat ondernemerschap te leren is, als u maar wilt. Op een heldere en boeiende manier beschrijven ze de stappen die ten grondslag liggen aan een succesvolle uitvoering. Ter inspiratie passeren daarbij diverse landen die uitblinken in ondernemerschap de revue, waaronder Singapore, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland. Bovendien laten de auteurs talloze ondernemers uit binnen- en buitenland aan het woord. Daarmee biedt dit boek alle nodige handvatten om Nederland ondernemender te maken. Dus voel u vrij, neem uw verantwoordelijkheid en be useful!
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jeroen Geelhoed
Over Salem Samhoud
Inhoudsopgave
1. De keten van ondernemerschap
-Wat is ondernemerschap?
-Kun jij ondernemersschap leren?
-Hoe loopt het pad van de ondernemer
-Hoe ondernemend zijn wij Nederlanders?
2. Energie mobiliseren
-Willen we ondernemen?
-Drie energiebronnen
-Vijf ontdekkingsvaardigheden
-Inspirerende ondernemende landen
Intermezzo - Ben Woldring
3. Bemensing en beweging
-We gaan je ondersteunen?
-Teamvorming bij ondernemende ideeën
-Zingerman's pad naar partnerschap
-Inspirerende ondernemende landen
-En nu jij?
Intermezzo - Fred Mweeta en Gertjan van Stam
4. Visie en businessmodel
-Wat is je visie?
-Beryls briljante businessmodel
-Wat wordt je businessmodel?
-Dozen stallen bij Citistorage
-Businessmodellen en maatschappelijk ondernemen
-Inspirerende ondernemende landen
Intermezzo - Hennie van der Most
5. waarmaken en verder gaan
-Gewoon beginnen
-Waarde creëren
-Ondernemen als spel
-Doorgroeien: de reis door Niemandsland
-Succesvol in crisistijd
-De zevenmijlslaarzen van Van Bommel
-De andere kant: hoe het misgaat
Dankwoord
Literatuur
Noten
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan