
Lees verder
Jeroen Geelhoed is directeur Strategie en markt bij Breman Installatiegroep. Daarvoor was hij partner bij adviesbureau &samhoud. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Plezier & prestatie, Kus de visie wakker, Creating lasting value en Briljante businessmodellen.
Meer over de auteursVeel Nederlanders lopen rond met goede, ondernemende ideeën. Ze zien mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten, om binnen de bestaande organisatie een product of dienst te ontwikkelen of om op maatschappelijk vlak een nieuw initiatief te ontplooien. In de praktijk blijkt echter dat er van al deze ideeën slechts 7% succesvol wordt uitgevoerd. Dat is niet alleen zonde, maar ook onnodig!
Met dit boek willen Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud laten zien dat het anders kan. Zij zijn ervan overtuigd dat ondernemerschap te leren is, als u maar wilt. Op een heldere en boeiende manier beschrijven ze de stappen die ten grondslag liggen aan een succesvolle uitvoering. Ter inspiratie passeren daarbij diverse landen die uitblinken in ondernemerschap de revue, waaronder Singapore, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland. Bovendien laten de auteurs talloze ondernemers uit binnen- en buitenland aan het woord. Daarmee biedt dit boek alle nodige handvatten om Nederland ondernemender te maken. Dus voel u vrij, neem uw verantwoordelijkheid en be useful!
ondernemerschap ondernemend gedrag waardecreatie idee ontwikkeling businessmodel visie uitvoering teamvorming innovatie corporate entrepreneurship succesfactoren ondernemerscultuur netwerken ondernemersprofiel commitment energie mobiliseren groeistrategie maatschappelijk ondernemen ondernemersmentaliteit persoonlijke ontwikkeling praktijkvoorbeelden klantwaarde tegenslagen ondernemersonderwijs diversiteit in teams overheidsbeleid aandeelhouderswaarde ondernemersfasen medewerkerswaarde doorzettingsvermogen crisistijd financiering internationaal ondernemen ondernemersrisico familiebedrijven authenticiteit organisatieverval duurzaamheid creativiteit transparantie