Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 45% korting
,

De nieuwe economie

Een strategische gids voor de netwerkeconomie

Gebonden Nederlands 2000 9789057120732
10
Voormalig top 10Totaal 39 dagen
Voormalig top 100Totaal 193 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 45% korting

Samenvatting

Informatieproducten - van muziek en film tot software-codes en aandelenkoersen - hebben industriële producten verdrongen als de belangrijkste aanjagers van de wereldmarkten. Geconfronteerd met deze nieuwe economie reageren veel managers door nieuwe economische regels te zoeken ter ondersteuning van strategische beslissingen. Carl Shapiro en Hal Varian vinden dat het allemaal zo'n vaart nog niet loopt en waarschuwen managers in deze hi-tech wereld van internet en communicatietechnologie dat zij alleen op eigen risico algemene economische principes overboord kunnen zetten: 'technologie verandert, economische wetten niet'. Als je tegenwoordig succesvolle concurrentiestrategieën wilt bedenken is het belangrijk om die wetten en hun relevantie voor informatie-producten te begrijpen.
'De nieuwe economie' verschaft een grondig begrip van de fundamentele economische krachten in het tijdperk van de door informatie, communicatie en technologie gedreven netwerkeconomie. Het vertaalt de economische principes van informatie en netwerken in praktische strategieën en verkent de economische krachten die succes en falen bepalen in de netwerkeconomie.

Specificaties

ISBN13:9789057120732
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:368
Uitgever:Nieuwezijds
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
De nieuwe economie
Hans Strikwerda | 11 februari 2000

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De informatie-economie
2. Prijsstelling van informatie
3. Informatie in verschillende versies
4. Management van rechten
5. Insluiting herkennen
6. Insluiting managen
7. Netwerken en positieve feedback
8. Samenwerking en compatibiliteit
9. Een strijd om de normen voeren
10. Informatiebeleid

Aanbevolen literatuur
Noten
Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De nieuwe economie