Een bedrijf overnemen?
Keuzes maken en stappen zetten!
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789082615609Samenvatting
Steeds meer MKB ondernemers tonen serieuze belangstelling voor bedrijfsoverdracht. Het “plannen van” wint terrein op het “wel eens stilstaan bij”. De “termijn waarop” wordt korter. Daar liggen dus uitstekende kansen voor aspirant-kopers. Een baan voor het leven is niet meer van deze tijd. Veranderingen in de arbeidsmarkt en reorganisaties geven nieuwe dynamiek. Werknemers moeten zelf regie ontwikkelen over hun professionele bestaan. De beroepsbevolking oriënteert zich daardoor vaker op zelfstandig ondernemerschap. Bijvoorbeeld op het starten van een eigen bedrijf. Bedrijfsovername is echter een beduidend beter alternatief.
De overlevingskans voor kopers is aanzienlijk groter dan voor starters. Dit boek is geschreven voor aspirant-kopers. Zij willen een nieuwe weg inslaan in hun professionele bestaan. Zich begeven op het pad van ondernemerschap. Daarbij níet van begin af aan starten. Maar juist wél door een bestaand bedrijf over te nemen.
Dit boek heeft als doel om begripsvorming te ontwikkelen. Zodat u inzicht krijgt in de belangrijkste financiële, juridische, fiscale en emotionele aspecten. Zodat u de juiste keuzes kunt maken. Zodat u de juiste stappen kunt zetten op uw pad naar een succesvol afgeronde bedrijfsovername.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan