Lees verder
Isaäk Mol is mede-oprichter van Komeet, en boekt al meer dan 25 jaar resultaat als trainer, coach en adviseur op het snijvlak van leren, medezeggenschap en participatie in organisaties.
Meer over de auteursBinnen zonder kloppen - Spreken uit het hart en uit het hoofd
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789083070001Samenvatting
Dit boek is een inspiratiebron voor sprekers die iets teweeg willen brengen. Leer spreken vanuit je hart en kom binnen zonder kloppen: met jouw woorden kun je luisteraars opwinden en raken. Dit boek staat vol met praktische tips hoe je dat kunt doen, met veel voorbeelden die je direct op je eigen situatie kunt toepassen.
Voor mensen die voor het eerst voor een publiek gaan spreken en die net als Pippi Langkous denken: "ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan", komt dit boek precies op het goede moment.
Voor mensen die liever doodgaan dan spreken ( misschien wel de meeste mensen) is het boek ook een aanrader.
En voor ervaren sprekers, mensen die natuurlijk allang weten dat de vorm van je verhaal en je persoonlijkheid het grote verschil maken, geeft dit boek inspiratie om je verhaal en jezelf nog meer kleur te geven.
Kortom: een 'must read' voor alle sprekers – nieuw of ervaren – die hun impact willen vergroten of zelfs verdubbelen.
Ingmar Heytze, dichter/performer, zegt over 'Binnen Zonder Kloppen': "Alles wat je nodig hebt om te zorgen dat je verhaal de moeite waard is, staat in dit boek – en laat dat nu de 90% zijn die je nodig hebt om als winnaar je verhaal te houden".
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Isaäk Mol
Over Johannes Kooistra
Inhoudsopgave
Door Ingmar Heytze
Pitch door de auteurs
Inleiding: Klassieke retoricalessen voor 21st century influencers
1 Pitchen
1.1 Pitchen: een pakkende manier van presenteren
1.2 Verschillende vormen van pitchen
Interview met Ferenc Jongejan
2 Aandacht
2.1 Aandacht vragen in een hectische omgeving
2.2 De inleiding: de plaats om de aandacht op je te vestigen
2.3 Verbale manieren om aandacht te krijgen
2.4 Non-verbaal aandacht vragen
2.5 Vasthouden van de aandacht gedurende de bijdrage en daarna
Interview met Thijs van de Meeberg
3 Welwillendheid
3.1 Welwillendheid: verleiden, inpalmen en flirten
3.2 Technieken om welwillendheid te vergroten
3.3 Vasthouden van welwillendheid in een betoog
Interview met Patricia de Broekert
4 Structuur
4.1 Klassieke opbouw van genres
4.2 Moderne vaste structuren
4.3 Structuur aanbrengen door middel van stijl(figuren)
4.4 Aankondiging van de volgorde
Interview met Harry Hartmann
5 Voorbereiding
5.1 De rol van de woordvoerder
5.2 Inhoudelijk voorbereiding van de woordvoerder
5.3 Mentale voorbereiding van de woordvoerder
5.4 Zenuwen, angst om te spreken en spreekangst
Interview met Arjan Rooyens
6 Terug naar de pitch
6.1 Vier stijlen van pitchen en vier keer pitchen met stijl
6.2 Persoonlijk - authentiek pitchen
6.3 Strak en zakelijk - inhoudsgericht pitchen
6.4 Uitleg - toelichtend pitchen
6.5 Performance - artistiek pitchen
6.6 De perfecte pitch
Over de auteurs
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan