Yvo van Regteren Altena is onder andere bekend van NRC Handelsblad, National Geographic, Quote, auteur van boeken zoals ‘Man & Pak’ en ‘Pak op Zak’ en host van de populaire podcast ‘de Snobcast’. Een ‘connaisseur van stijl’.
Meer over Yvo van Regteren AltenaKarakters in Retail
De beste verhalen uit de Nederlandse mode en lifestyle retail
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083474687Samenvatting
Duik in de wereld van de Nederlandse mode en lifestyle retail en laat je meeslepen door de onuitwisbare impact van haar iconen. In ‘Karakters in Retail’, geschreven door journalist Yvo van Regteren Altena, lees je de unieke verhalen van de drijvende krachten achter bekende merken.
Dit boek biedt een unieke kijk achter de schermen bij topondernemers die zelden op de voorgrond treden. Zoals Ronald de Waal (WE Fashion), Fred Gehring (o.a. Tommy Hilfiger), Fokke de Jong (Suitsupply) en Raymond Cloosterman (Rituals). En Madeleine Pauw, Oger Lusink en Roland Kahn vertellen hoe zij het succes doorgeven. Ook de nieuwe generatie iconen, zoals Philip Hillege (Skins Cosmetics), Jason Denham (DENHAM), Guillaume Philibert Chin (Filling Pieces), Sharon Hilgers (My Jewellery) en Nikkie Plessen (N Brands), krijgen een podium.
Twaalf unieke verhalen vormen samen een inspirerend geheel over de weg naar succes in een voortdurend veranderende wereld. ‘Karakters in Retail’ is meer dan een boek; het is een ode aan vernieuwers, uitvinders en doorzetters die met visie en passie de Nederlandse mode- en lifestyle-retail naar nieuwe hoogtes hebben gebracht. Hun verhalen tonen niet alleen hun successen en uitdagingen, maar bieden ook waardevolle lessen en inspiratie voor zowel gevestigde ondernemers als de volgende generatie die haar stempel op de industrie wil drukken. Laat je meenemen door de visie van deze toonaangevende figuren, die niet alleen hun stempel hebben gedrukt op de Nederlandse retail, maar ook een bron van inspiratie zijn voor iedereen die droomt van succes.
‘Karakters in Retail’ is een ‘must-reed’ voor liefhebbers van mode, lifestyle en ondernemerschap – én voor iedereen die gefascineerd is door de kracht van innovatie en creativiteit.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Ronald de Waal - Kapitein van het ‘WIJ-gevoel’ 15
Madeleine Pauw & Christiaan Klein Pauw - De flair van de Pauw vrouw 35
Roland Kahn - Van CoolCat tot consigliere 53
Fred Ghering - Beatles-fan bouwt aan ‘band en brands’ 73
Oger, Martijn & Sander Lusink - Stijlvolle familiedynastie 91
Fokke de Jong - Van tankstation tot Madison Avenue 111
Philip Hillige - Laat de niche bloeien 133
Raymond Cloosterman - Van souterrain naar wereldmerk 149
Jason Denham - Born to be denim 173
Guillaume Philibert Chin - Verbindt streetwear met high-end 193
Sharon Hilgers - Jeugddroom blijkt juweel 213
Nikkie Plessen - Acteert met eigen stijl 227
Namen- en merkenregister 244
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan