



Marcel Hoiting studeerde bedrijfseconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen en werkte jarenlang in het bedrijfsleven, onder andere bij KLM. In diverse rollen, waaronder directeur, stond hij aan de basis van succesvolle vernieuwingen. Maar na vijftien jaar merkte hij dat er iets niet klopte. Hij werkte hard, maar kreeg steeds minder voldoening. In 2009 gooide hij het roer om.
Meer over Marcel HoitingL-AI-DERSCHAP
Op weg naar menselijk leiderschap in een AI-tijdperk
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789083496702Samenvatting
Hoe ziet leiderschap eruit in een wereld waar AI het speelveld verandert? Hoe blijf je als leider richting geven en verbinding scheppen, juist nu technologie het tempo bepaalt?
Dit boek is voor leiders en ondernemers die zichzelf en hun organisatie willen ontwikkelen in een tijdperk van transformatie. Het neemt je, zowel letterlijk als figuurlijk, mee op reis om antwoorden te zoeken. Het is een uitnodiging om met een andere bril te kijken naar leiderschap en organisaties.
Aan de hand van persoonlijke verhalen, praktijkvoorbeelden én het verhaal van Mark, de CEO van een groot maar stuurloos IT-bedrijf, ontvouwt zich een visie waarin menselijkheid centraal staat. Mark ontdekt met vallen en opstaan dat juist door te vertragen, verdiepen, verbeelden en verbinden hij stappen zet richting een gezonde en inspirerende organisatie.
Ben jij bereid om die reis ook te maken?
Het leiden van transformaties vraagt om wijsheid. Dit boekt pakt, geeft richting en inspireert om op eigen wijze invulling te geven aan leiderschap in het digitale tijdperk. - Erik Drenth, Bestuurder TVM Duitsland
Na decennia ervaring opent dit boek voor mij nieuwe perspectieven om samen met de volgende generatie mee te evolueren in leiderschap. - Gerard Breukelman, Managing Director Stiga
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan