Implementing Metrics for IT Service Management
A measurement framework that helps align TI with the business objectives and create value through continual improvements
Paperback Engels 2008 1e druk 9789087531140Samenvatting
Het boek 'Implementing Metrics for IT Service Management' beschrijft een maat framework welke is gebaseerd op een zichzelf continue verbeterende levenscyclus. Dit maat framework staat op één lijn met de IT Infrastructure Library (ITIL). Daarnaast is dit framework compatibel met Control Objectives for IT (CobiT) en geeft het ondersteuning aan de standaard ISO/IEC 20000 voor IT Service Management.
Op de bij het boek behorende CR-ROM vindt u alle templates die in deze uitgave worden besproken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgements
1. Introduction
2. What this book is about
3. How to implement ITSM metrics - overview
4. Basic concepts
5. Reporting techniques
6. The measurements process
7. ITSM metric - case study example
8. Implementing a measurement program.
9. Costs, benefits and possible problems
10. Conclusions
11. User instructions for itSMF KPI Scorecard metrics template
List of tables and figures
References
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan