Marion Kremer, ruim 30 jaar expert en adviseur voor directiekamers, helpt organisaties zich betekenisvol te positioneren en te acteren in een transparante samenleving waar transities overheersen. In complexe stakeholder ecosystemen bevordert ze de wendbaarheid en veerkracht van organisaties en inspireert ze tot samenwerking tussen teams, organisaties en sectoren.
Meer over Marion KremerDe kracht van maatschappelijk verbonden leiderschap
Organisaties succesvol besturen in tijden van transitie
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789089657442Samenvatting
De problemen in onze samenleving zijn groot en er zijn fundamentele transities nodig om die crises op te lossen. Steeds meer mensen verliezen het vertrouwen in traditionele instituties en zien het bedrijfsleven als potentiële katalysator voor positieve verandering. Daarmee staan directies voor de cruciale taak vorm te geven aan vooruitgang. Dat doet een beroep op het morele kompas van bestuurders. Het devies: veranderingen omarmen en organisaties wendbaar en veerkrachtig maken. Maar hoe?
'De kracht van maatschappelijk verbonden leiderschap' geeft antwoord op die vraag en benadrukt dat niet langer alleen financiële resultaten toekomstig succes bepalen. In toenemende mate verwachten mensen ook dat organisaties betekenisvol zijn en waarde leveren aan vooruitgang voor iedereen. Het boek helpt bestuurders hun organisatie intrinsiek en duurzaam te verbinden, te bouwen aan vertrouwen en hun organisatie wendbaar en veerkrachtig te maken. En laat directies fundamenteel anders denken, kijken en handelen. Dat vereist visie en lef, maar leidt tot vertrouwen, versnelling en duurzaam succes voor organisaties én de samenleving als geheel.
Kortom, organisaties en hun leiders zijn aan zet; de tijd om te handelen is nu.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marion Kremer
Inhoudsopgave
Inleiding
CASE KPN
- Interview Joost Farwerck
1 Transities zorgen voor urgentie
2 Besturen in tijden van transitie
3 Maatschappelijk verbonden leiderschap
4 Wendbaarheid en veerkracht
5 Purpose
CASE Jumbo
- Ton van Veen
6 Harmoniseren met maatschappelijke thema’s
CASE Johan Cruijff Arena Amsterdam
- Tanja Dik
7 Stakeholderverbinding
8 Werken aan relevantie en betekenis
CASE Tata Steel
- Hans van den Berg
9 Betekenis en vertrouwen
10 Thought Leadership
VALUE CASE Avantium
- Tom van Aken
11 People Agenda
12 De cruciale rol van transparantie
Dankwoord
Over de auteur
Bronnen en literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan