Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Duurzame verleiding
Duurzame verleiding
Marjolijn Meynen

Marjolijn Meynen werkt 25 jaar met een groot trackrecord in het realiseren van (merk)groei in verschillende industrieën.  Ze won diverse prijzen, waaronder Communicatievrouw van het jaar en Marketing Company of the Year.

Meer over de auteurs
Duurzame verleiding - ‘Geen corvee maar kansen zien’ Paul Hassels Mönning 12 november 2024 Duurzame verleiding werd genomineerd voor de PIM Marketing literatuurprijs en is inmiddels aan een herdruk toe. Reden temeer om dit boek eens van kaft tot kaft door te nemen en te bespreken. Het boek roept op om duurzaamheid niet als 'corvee' maar als een kans te zien. Liever spreken de auteurs Marjolijn Meynen en Ed Stibbe van leefzaamheid, want duurzaamheid 'klinkt zo duur'. Lees het volledige artikel
Marjolijn Meynen, Ed Stibbe

Duurzame verleiding

Hét marketingboek voor duurzame ambities

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789089657466
2 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 29 dagen
Voormalig top 100Totaal 83 dagen
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
29,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Duurzaamheid is hot. Maar de marketing van duurzame producten vaak not.

Ed Stibbe en Marjolijn Meynen zijn ervan overtuigd dat drammen en dwingen niet helpen om de wereld duurzamer en leefbaarder te maken. Verleiden juist wel. Verleiden versnelt verandering en helpt een duurzame strategie te vertalen naar winstgevende waarde voor zowel klant, de wereld als je team. Kortom: goede marketing leads the way.

Beide auteurs zijn grote namen in de marketing- en reclamewereld. Met hun kritische kijk en originele insteek helpen ze je met hun boek op de duurzame weg met verrassende inzichten, handige modellen, de beste verleidingstrucs en inspirerende cases, in zowel B2B, B2C als not for profit.

Trefwoorden

duurzaamheid   verleiding   marketing   waardepropositie   strategie   consumentengedrag   marketingstrategie   segmentatie   communicatie   duurzame bedrijfsvoering   positionering   merkontwikkeling   duurzame innovatie   greenwashing   leiderschap   maatschappelijk verantwoord ondernemen   bedrijfscultuur   klimaatverandering   gedragsverandering   duurzame consumptie   transitie   stakeholdermanagement   duurzame groei   concurrentievoordeel   circulaire economie   purpose   authenticiteit   sdg's   csrd   milieu  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089657466
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:30-7-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Duurzame verleiding - ‘Een doordacht boek’
Daniëlle de Jonge | 19 december 2024
Duurzame ambities: steeds meer bedrijven hebben ze. En wanneer je die ambities hebt omgezet in nieuwe diensten of producten, dan is het wel zo handig om ze ijzersterk in de markt te zetten. Daar komt ‘Duurzame verleiding’ om de hoek kijken. Marjolijn Meynen en Ed Stibbe leggen je in een vlot leesbaar en praktisch boek uit wat er nodig is om je marketing op orde te hebben.
Lees verder
recensie
Duurzame verleiding - ‘Een krachtig boek’
Jeanine Dijkhuis | 24 september 2024
Twee ervaren marketeers, Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, raakten ervan overtuigd dat het marketingvak een grote bijdrage kan leveren om de samenleving duurzame consumptie in het hart te laten sluiten. We moeten stoppen met drammen en dreigen en starten met verleiden. Daarom schreven ze ‘Duurzame verleiding’.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (4)

video
Duurzame verleiding - ‘Geen corvee maar kansen zien’
Paul Hassels Mönning 12 november 2024 Duurzame verleiding werd genomineerd voor de PIM Marketing literatuurprijs en is inmiddels aan een herdruk toe. Reden temeer om dit boek eens van kaft tot kaft door te nemen en te bespreken. Het boek roept op om duurzaamheid niet als 'corvee' maar als een kans te zien. Liever spreken de auteurs Marjolijn Meynen en Ed Stibbe van leefzaamheid, want duurzaamheid 'klinkt zo duur'.
Artikel lezen
interview
Leef je in in ideeën, wensen en behoeften over duurzaamheid
Bas Hakker 28 oktober 2024 Samen met Marjolijn Meynen schreef Ed Stibbe ‘Duurzame verleiding’. Het gaat erover hoe je als bedrijf jouw duurzame ambities vertaalt naar unieke waarde voor de klant. Daarvoor is het belangrijk eerst te snappen met wie je te maken hebt en daarna pas iets te ‘verkopen‘. Stibbe: ‘zorg ervoor dat je met je duurzame ambities ook echte waarde voor een klant creëert.‘
Artikel lezen
nieuws
PIM Marketingliteratuurprijs 2024: de nominaties zijn bekend!
Karin de Zwaan 11 oktober 2024 Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. Vandaag zijn de genomineerden bekend gemaakt door PIM.
Artikel lezen
preview
Duurzame Verleiding - Hét marketingboek voor duurzame ambities
Marjolijn Meynen 23 augustus 2024 Hoe zorgen we ervoor dat duurzaamheid een aantrekkelijke keuze wordt?  ‘Duurzame verleiding’ biedt een revolutionair perspectief op deze vraag. Dit boek, geschreven door de ervaren marketeers en reclamemakers Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, daagt de traditionele kijk op duurzame marketing uit. Een preview.
Artikel lezen

Over Marjolijn Meynen

Marjolijn Meynen werkt 25 jaar met een groot trackrecord in het realiseren van (merk)groei in verschillende industrieën (FMCG, Consultancy, Kunst & Cultuur en Retail). Binnen de marketingwereld is Marjolijn bekend om haar successen bij het Rijksmuseum en de Bijenkorf. Maar inmiddels is haar grote interesse hoe marketing een bijdrage kan leveren aan een duurzame toekomst. Ze won diverse prijzen, waaronder Communicatievrouw van het jaar en Marketing Company of the Year.

Andere boeken door Marjolijn Meynen

Bekijk alle boeken

Over Ed Stibbe

Ed Stibbe is een merk- en marketingexpert met ruim 30 jaar ervaring als adviseur en CEO van internationale, toonaangevende en prijswinnende merkadviesbureaus als o.a. Lintas, Lowe, en DraftFCB. Via zijn bedrijf ES&Company adviseert hij bedrijven, van scale-up tot multinational, op het gebied van branding en communicatie. Hij schreef eerder het succesvolle marketing boek 'Why winners give it all'.

Andere boeken door Ed Stibbe

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 5

Hoofdstuk 1 Van corvee naar krachtige keus 11
Hoofdstuk 2 Van veranderen naar verleiden 29
Hoofdstuk 3 Snel of stapvoets? – Het Duurzaamheids Adoptiemodel als hulpmiddel 45
Hoofdstuk 4 De strategiebepaling – De eerste stap 65
Hoofdstuk 5 Marketingstrategie met impact – De kracht van de 4P’s 79
Hoofdstuk 6 Segmenteren en positioneren – Met hulp van het Duurzaamheids Adoptiemodel 99
Hoofdstuk 7 De onoverwinnelijke kracht van de Totale Waarde Propositie 115
Hoofdstuk 8 Cultuur, de geheime versneller 129
Hoofdstuk 9 Verleidelijk communiceren 149

Nawoord 173
Literatuurlijst 174

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Succes met je carrière!
    Jolan Douwes
    Succes met je carrière!
    € 25,99
  • Basisboek Bedrijfseconomie - Uitwerkingen
    M.P. Brouwers
    Basisboek Bedrijfseconomie - Uitwerkingen
    € 41,95
  • Klimaatpsychologie
    Jaap van der Stel
    Klimaatpsychologie
    € 35,95
  • De Mondriaan van marketing
    Lisa van Noorden
    De Mondriaan van marketing
    € 34,99
  • Zolang de citroenbomen bloeien
    Zoulfa Katouh
    Zolang de citroenbomen bloeien
    € 15,99
  • Omkijken naar de toekomst
    William MacAskill
    Omkijken naar de toekomst
    € 24,99

Dit boek staat op 2 boekenlijstjes...

  • Managementboek Redactie
    Longlist Managementboek van het Jaar 2025
  • Managementboek Redactie
    Nominaties PIM Marketing Literatuurprijs 2024

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Duurzame verleiding

        Duurzame verleiding
        Marjolijn Meynen , Ed Stibbe
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Duurzame verleiding

        Verwijder uw beoordeling