
Lees verder
Rob Adams houdt zich bezig met hoe en waar vernieuwing ontstaat. Hij is continue op zoek naar nieuwe theorieën en ideeën die in de wereld ontstaan en bijdragen aan verandering van maatschappijen, levens en manieren van werken.
Meer over Rob AdamsMet gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer u hiernaar kijkt, hoe meer u erop gaat lijken. En dat is nu juist niet de bedoeling.
Als u onderscheidend wilt zijn, kunt u niet anders dan innoveren. En gelukkig is innovatie eigenlijk best makkelijk, zolang u uw gezond verstand gebruikt. En combineert. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen uw eigen organisatie om zo onderscheidend te worden. En te blijven.
Antennecreativiteit is de spil van het boek. Want waarom steeds het wiel opnieuw uitvinden? De hele wereld is een grote boekenkast vol ideeën die wachten om opnieuw en elders gebruikt te worden. U hoeft alleen de juiste ideeën er maar uit te pikken en toe te passen.
In dit boek komt u veel best practices tegen uit diverse branches en landen. U zult zien dat er veel te leren is van geschiedenis, biologie en andere wetenschappen.
- Hoe verbreed u uw inkomsten?
- Hoe verdient u geld met het uitvergroten van uw zwakke punt?
- Hoe kunt u mensen gratis voor u laten werken?
- Hoe levert u de ultieme service?
Dit boek stelt dat veel van wat u ooit hebt geleerd over innovatie onzin is. En dat u het lekker mag vergeten. Uiteindelijk gaat het maar om één ding: hoe kunt u echt succesvol innoveren?