IT Service Management Based on ITIL 2011 Edition
Paperback Engels 2014 1e druk 9789401800174Samenvatting
De vorige drukken van dit boek hebben binnen de wereld va IT-servicemanagement al jaren een gezaghebbende status als het gaat over ITIL. Dit toonaangevende boek heeft zijn plaats verdiend als onmisbaar handboek bij de vele experts die zich bezighouden met IT-servicemanagement, en daarnaast als studieboek bij trainingen voor het ITIL Foundation-examen en in het MBO en HBO.
De veranderingen die ITIL heeft ondergaan in de 2011-Editie zijn volledig verwerkt in deze uitgave. Lezers zullen ontdekken dat deze uitgave niet alleen alle belangrijke aspecten van de 2011 editie behandelt, maar dat het vooral ook een zeer onmisbaar leerboek is voor iedereen die zich wil voorbereiden op het ITIL Foundation-examen, vanwege de duidelijke structuur en heldere schrijfwijze.Daarnaast is het boek ook geschikt als leerboek ter voorbereiding op het ITIL Intermediate-examen.
Vanzelfsprekend wordt een heldere uitleg gegeven over de ITIL levenscyclus (life cycle):
- Levenscyclus fase: Servicestrategie
- Levenscyclus fase: Serviceontwerp
- Levenscyclus fase: Servicetransitie
- Levenscyclus fase: Serviceproductie
- Levenscyclus fase: Continue serviceverbetering
Nieuw ten opzichte van de vorige druk over ITIL versie 3 zijn de processen voor strategiemanagement en klantrelatiebeheer. Ook de andere nieuwe en gewijzigde concepten van ITIL 2011 Editie komen in dit boek aan bod.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Part 1: The ITIL Service Lifecycle
2. Introduction to Service Management and the Service LifeCycle
3. Functions
Part 2: Processes in the lifecycle phases
4. Service Strategy phase
5. Service design phase
6. Service transition phase
7. Service operation phase
8. Continual service improvement phase
Annex A: References
Annex B: Differences between ITIL V3 and ITIL 2011 Edition
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan