Lees verder
Gerco Rietveld was oprichter en directeur van het eerste inkoopadviesbureau in Nederland. Nu heeft hij zijn eigen adviespraktijk en is hij adviseur van de directie van Menzis. Eerder had Rietveld bancaire functies bij NMB Bank, gaf hij leiding aan het Concern Inkoopbedrijf van ING Groep en en werkte hij als adviseur bij het advies- en onderzoeksbureau Significant.
Meer over Gerco RietveldWat bezielt mijn klant!?
Ondernemen in onzekere tijden
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789462200043Samenvatting
Auteur van 'Inkoop - een nieuw paradigma', Managementboek van het Jaar 2010
Levert uw bedrijf aan zakelijke afnemers? Dan heeft u niet alleen te maken met de crisis, maar ook met de almaar toenemende inkoopdruk van uw klanten. Wat bezielt mijn klant!?. Op die vraag heeft het bedrijfsleven verrassend genoeg nog steeds geen afdoende antwoord gevonden. Veel organisaties laten zich stapje voor stapje naar het slachthuis leiden ... in de hoop dat het probleem wel weer overwaait. Maar de haarscherpe analyses in dit boek laten zien dat dat niet zal gebeuren.
De zakelijke markt is veranderd en zit in een neerwaartse spiraal waarbij de bodem zo langzamerhand in zicht komt. Wilt u met uw bedrijf overleven? Lees dan de heldere toelichtingen en slimme adviezen van Gerco Rietveld. Hij zet zijn grondige kennis van de inkoopwereld in om u als ondernemer daarbij de weg te wijzen. De weg naar ontsnapping aan de inkoopdruk, waardoor u weer energie krijgt van uw klanten.
"Ik herken in Rietveld een helder en strategisch denker, die zowel veel kennis heeft van de literatuur als van de rauwe praktijk van alledag, dus 'mark his words'." - Rudy van Stratum (bron: managementboek.nl)
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Gerco Rietveld
Inhoudsopgave
1. Wat bezielt mijn klant!
-Is verkopen nog wel leuk?
-Mijn vriend de inkoper
-Hoe leveranciers zich naar het slachthuis laten leiden
-Wake up call
2. Ondernemen in onzekere tijden
-Dit is geen crisis, maar een nieuwe werkelijkheid
-De economische tegenwind is geen van buiten komend onheil
-Overleven in de rode oceaan?
-Op zoek naar een blauwe oceaan?
-Op weg naar de groene weide!
3. De groeiende inkoopmacht van organisaties
-Het belang van inkoop
-De opmars van inkoop
-Inkoop staat op een keerpunt
-De sterke en zwakke kanten van de huidige inkoop
4. De mismatch tussen verkoop en inkoop
-Mijn klant is mijn klant niet meer
-Onverenigbare karakters
-Onverenigbare strategieën
-Verkoopstrategieën die inspelen op de inkoopstrategie van de klant
5. Wat bezielt mijn klant?
-Stop met verkopen
-Gebruikshandleiding voor het omgaan met inkopers
-Het perfecte klantenbestand
-Relational excellence
-Loyale en goed renderende klanten
6. EHBO - Eerste Hulp Bij Offertes
-Excuses om iets leukers te gaan doen dan offertes schrijven
-De uitdaging aangaan
-Hoe uw offerte beoordeeld wordt
-Uw aanbod
-Het koopmotief kosten besparen
-Wat staat hier nou?
Slotwoord
Literatuur
Over de auteur
Eindnoten
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan