Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Interview

Kees Tillema

‘Ook organisatieadviseurs moeten maar eens ontgroeven’

Ontgroeven is een ongemakkelijk managementboek over het afbreken van disfunctionele patronen in organisaties. Hoe kom je uit zo'n groef? En hoe weet je dat je in een groef zit? In podcast De Boekenpraktijk gaat Willem van Leeuwen in gesprek met Kees Tillema over hoe organisatieadviseurs zelf meer ontgroevend kunnen werken.

| 21 oktober 2021 | 1-2 minuten leestijd

Auteur Kees Tillema is econoom en bedrijfskundige en ruim 20 jaar actief als organisatieadviseur.

Met Ontgroeven wil hij nu ook organisatieontwikkelland zelf eens flink ontgroeven: 'Wij, organisatieadvseurs, worden als buitenstaanders gevraagd om patronen te doorbreken en nieuwe inzichten aan te reiken. De vraag gaat dus steeds over verandering en transitie, maar als ik zie hoe adviseurs daarmee aan de slag gaan dan is dat helemaal niet vernieuwend. Ik vind dat we nog veel te veel met klassieke benaderingen proberen organisaties te ontgroeven. En dat kan natuurlijk niet als je klassieke patronen wilt doorbreken. Het stappenplan mag overboord en de organisatieadviseur moet zelf ontgroeven.'

Hoe kunnen adviseurs, leiders en organisaties zich ontwikkelen wanneer ze juist gebruik maken van het onverwachte en het ongeplande? Hoe kunnen zij sterker worden van wanorde? Kees Tillema neemt je in deze aflevering van De Boekenpraktijk mee in zijn adviespraktijk en geeft verhelderende voorbeelden.  Ook horen we hem over zijn inspiratiebron: het gedachtengoed van Nassim Taleb.

Luister de aflevering

Luister naar de nieuwe aflevering van De Boekenpraktijk hieronder. Of open de podcast op SpotifyApple PodcastsGoogle PodcastsYouTube of in je eigen favoriete podcastapp. De Boekenpraktijk is een podcast van Managementboek. Presentator Willem van Leeuwen onderzoekt elke twee weken samen met auteurs hoe de theorie van managementboeken aansluit bij de praktijk.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden