Ooit was in 2008 het HOM (het Handboek Online Marketing) wereldwijd het eerste handboek dat de strategische online marketing stapsgewijs - en voorzien van een uitwerking van de brede, praktische marketingmix - letterlijk in kaart bracht. De diversiteit aan marketingmodellen die dit boek rijk is, vindt inmiddels gretig aftrek bij menig professioneel marketeer. We kozen - ondanks de papierschaarste - voor een duurzame, harde covereditie en kwaliteitspapier.
De nieuwe belofte
HOM8 biedt de gebruiker extra wervend inzicht op het gebied van bijvoorbeeld de inzet van influencers tijdens online media-campagnes, het maken van boeiende content op basis van doordachte manieren van content-engagement, het stimuleren van virale marketingeffecten en de (toekomstige) inzet van de mixed reality media en de metaverse. Het kleurrijke – en vooral crossmediale – handboek biedt de professional theoretische inzichten die worden omgezet in de praktijk aan de hand van duizenden digitale bijlagen. Het prijswinnende boek helpt een effectief online marketingplan te ontwikkelen en uit te voeren met de meest moderne middelen. De meer dan 6000 bijlagen, de oefeningen, cases en voorbeelden op de ondersteunende portal, maken van bestseller #HOM8 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategische online marketingcampagne!
De inmiddels achtste druk van deze bestseller is herschreven, heeft gratis tools en templates, nieuwe cases, handige stappenplannen, expertvisies, extra digitale bijlagen en praktische marketingmodellen.
Handboek Online Marketing 8
- HOM8 is een herschreven en uitgebreide versie (rond de 500 pagina’s) met aangepaste structuur en verdieping. Er is veel aandacht voor de veranderingen die de coronaperiode heeft veroorzaakt.
- Op basis van de feedback van het onderwijspanel, is de structuur van het HOM aangepast in een logische opbouw van de traditionele marketing, via de online marketingtransitie en brede analysefase naar een toekomstbestendige online marketingmix. Hierbij worden herkenbare en praktische (inter)nationale marketingmodellen ingezet.
- De beste marketingexperts delen hun beste tips en inzichten.
- De ‘lelijke’ blokken met definities en links naar de bijlagen, zijn vervangen door definities in de leestekst zelf. De QR-codes zijn aan de zijlijn geplaatst. Er is geen verstoring meer bij het lezen.
- Diverse onderwerpen, zoals social media marketing, social media influencers, usability, contentstrategie en mobile mixed reality (en de metaverse) zijn flink uitgediept.
- Er is een nieuw hoofdstuk over customer journey mapping, big data en analytics en de inzet van handige tools om analytics in het strategisch online marketingplan in te vullen.
- Bij elk hoofdstuk zijn relevante video-tutorials gemaakt.
- Meer aandacht voor de vertaling van theorie naar de praktijk, onder meer door middel van creatieve voorbeelden en handige gratis tools. Per online marketingmiddel is er veel aandacht voor de verbetering van de online conversie en de weboptimalisatie.
- De beste marketingexperts uit Nederland en België staan met expertcase in het HOM8; leer van hun visie en learnings!
- Een gratis online toetsomgeving die als huiswerk of lesoefening kan dienen.. De vragen helpende lezers en gebruikers in stappen het strategisch online marketingplan op te bouwen. Deze toetsomgeving is bij deel 7 uitgetest en als zeer prettig ervaren door zowel professionals als ook studenten.
Over Patrick Petersen
Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.