Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

People Peppers - 45 slimme adviezen voor succesvolle communicatie

People Peppers gaat over impact hebben en invloed uitoefenen op anderen. Ik merk het nl al jaren op en het wordt er niet beter op: mensen communiceren slecht!

Michel De Coster | 5 oktober 2018 | 2-3 minuten leestijd

Het boek is een handleiding voor wie mensen overtuigen, met anderen samenwerken of zelfs iets verkopen veel tijd en moeite kost. Ik wil met People Peppers aan de onmondigen (ik druk het natuurlijk te negatief uit hier maar toch) die tips en trucs aanreiken die hen pit en karakter in hun menselijke interacties gaan brengen. Hoe meer je de vele tips in dit boek toepast, hoe meer met mensen omgaan geen hindernis meer is. Je verlaat je ivoren toren, komt vooruit, behaalt resultaten en je wordt er happy van want opeens lukken de dingen. Je bent een expert, een kei in je vak, maar ook een vlotte collega, ondergeschikte, klant of leidinggevende. 

De belangrijkste zin van het boek is de volgende en geef ik jullie bij wijze van voorproef alvast mee , geen rocket science overigens: ‘De eerste, enige en met voorsprong meest doorslaggevende stap voor betere menselijke interactie is oog hebben voor de ander.’ Meer is het niet!

De alomtegenwoordige digitalisering die ons overspoelt maakt het er niet eenvoudiger opç want er moeten keuzes gemaakt worden. We leven in het tijdperk van de automatisering, van allerhande processen en het uitschakelen van tussenlagen, meestal de menselijke. Deze impact op onze samenleving gebeurt in een upbeat tempo, tig maal sneller dan alle vroegere industriële revoluties. Doordat digitalisering vooral lege, repetitieve processen automatiseert, komt er meer ruimte om de echte toegevoegde waarde van de menselijke factor te valoriseren. Natuurlijk op voorwaarde dat je deze menselijke skills in de vingers hebt. 

Digitalisering schept dus de opportuniteit én de noodzaak voor een betere menselijke interactie.

In mijn boek presenteer ik de oplossing in een drieluik (Ik denk dat dat met mijn katholieke opvoeding te maken heeft):

> In pijler 1 achterhaal je met welke mensen je precies moet communiceren. Wie zijn deze mensen, hoe leer je hen (beter) kennen en hoe verbreed jij je netwerk?

> In pijler 2 vertel ik je alles over de menselijke verbinding. Wat doe je de eerste momenten als je de andere persoon voor je neus krijgt? Hoe win je aan empathie en sympathie? En hoe blijf jij jezelf tijdens het hele gesprek? 

> In pijler 3 geef ik je mee hoe jij je boodschap overbrengt. Hoe communiceer je en behoud je de verbinding? Hoe overtuig je anderen, oefen je invloed uit en boek je overwinningen? Kortom, hoe krijg je dingen gedaan? 

Michel De Coster is adviseur en bestuurder van bedrijven. Hij verdiende zijn strepen in de ICT-sector bij Bosch Telecom, COLT, BT, Belgacom en SFR. Daarnaast is hij bekend als bassist van De Mens. Eerder schreef hij No-nonsense. People peppers is zijn nieuwe boek.

Over Michel De Coster

Michel De Coster is adviseur en bestuurder van bedrijven. Hij verdiende zijn strepen in de ICT-sector bij Bosch Telecom, COLT, BT, Belgacom en SFR. Daarnaast is hij bekend als bassist van De Mens en auteur van No-nonsense.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden