OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 585 van 19.553 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    1 juni 2015
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Je Binnenste Buiten: een dik boek over professionele identiteit in organisaties. Het hebben van een sterke professionele identiteit kent vele voordelen; deze voordelen worden in dit boek uitgebreid besproken en voor zien van zowel een theoretische onderbouwing alsook geïllustreerd met verhalen uit de praktijk. Wij willen immers allemaal werken in een professionele organisatie... toch?
    preview
    Algemeen management
    1 juni 2015
    Glenn van der Burg
    3-4 minuten leestijd
    Terwijl de wereld om ons heen in vliegende vaart verandert, vraagt Glenn van der Burg zich in zijn nieuwe boek Management mythes af: Werkt de organisatie nog? Van der Burg licht in deze preview een mythe toe: die van beheersing.
    nieuws
    Internet en social media
    29 mei 2015
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    ‘Binnen Google kunnen er nog genoeg dingen verbeterd worden.’ Zo bescheiden begint Laszlo Bock, Hoofd People Operations bij Google, zijn verhaal. ‘We zijn simpelweg een groep mensen die proberen het juiste te doen.’ Wat belangrijk is voor een verandering in het huidige werkleven is de transformatie van werk als noodzakelijk kwaad naar een verrijking van het leven van de werknemer.
    recensie
    Marketing
    28 mei 2015
    Rob van Nes
    Een inspirerende lezing is soms de aanleiding om het boek waarop die inleiding is gebaseerd te lezen, net zoals een boek de reden kan zijn om de daaraan ontleende lezing te bezoeken. Net als bij de combinatie film/boek geeft dit niet zelden een spanningsveld met op een van beiden een teleurstelling. Zo ook in het geval van ‘Kijken, kijken… anders kopen’. Een vlammend betoog van Cor Molenaar deed mij verlangen naar meer achtergronden en vooral naar zijn visie op de toekomst. Dat wordt immers beloofd; ‘In dit boek behandelt Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt’.
    preview
    Leiderschap
    28 mei 2015
    Mirjam van der Linden
    2-3 minuten leestijd
    Elk jaar heeft weer een zakenvrouw de eer: benoemd worden tot Zakenvrouw van het Jaar, officieel de Prix Veuve Clicquot. Feestelijk uitgereikt door een van onze vrouwelijke ministers in aanwezigheid van de pers én haar voorgangsters.
    interview
    Personeelsmanagement
    28 mei 2015
    Bert Peene
    8-11 minuten leestijd
    Over professionals, professioneel en professionaliteit is in de loop der jaren al heel wat geschreven. Over professionele identiteit ook, alleen is daarover, in tegenstelling tot de eerstgenoemde begrippen, bar weinig in professionaliseringsprogramma’s terecht gekomen. Dat is volgens Manon Ruijters een belangrijke vergissing. Met haar boek Je Binnenste Buiten - Over professionele identiteit in organisaties wil zij een bijdrage leveren aan de positionering van het onderwerp binnen het omvangrijke corpus van literatuur over het ontwikkelen van mensen in organisaties.
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Heerlijk – een glossy! Wat bij mijn weten geheel nieuw is in het serieuze communicatievak is een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Bladeren, kopje koffie erbij en een uurtje later weet je alle ins en outs over het vak en ken je diegenen die ertoe doen.
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Na Communicatie NU is er nu (voorjaar 2015) een opvolger. Opnieuw een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Verschil met deel 1: aandacht voor nieuwe businessmodellen en de gevolgen van digitalisering.
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Heerlijk – een glossy! Wat bij mijn weten geheel nieuw is in het serieuze communicatievak is een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Bladeren, kopje koffie erbij en een uurtje later weet je alle ins en outs over het vak en ken je diegenen die ertoe doen.
    recensie
    Marketing
    27 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    ‘CEX SELLS’. Zo’n titel moet de aandacht wel trekken, zullen de auteurs en uitgever gedacht hebben. Maar deze titel is niet alleen een leuke eyecatcher, het dekt ook de lading.
    interview
    Algemeen management
    27 mei 2015
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Heb je diep vertrouwen in je mensen, beschouw je ze als volwassen medewerkers in plaats van als notoire uitvreters en onnozele zielen, dan heb je nauwelijks management nodig. ‘Management is vooral beheerskosten waaruit je moeiteloos zestig procent kunt wegsnijden’, betoogt auteur Paul Verburgt in het recht-voor-zijn-raap-boekje Minimal Management.
    nieuws
    Algemeen management
    27 mei 2015
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    30 april was de honderdjarige geboortedag van Bruce Henderson? Wie? Als u dat weet, is uw historisch managementkennis zeer goed. Of u werkt voor de Boston Consulting Group (BCG) waar Henderson in 1963 de oprichter van was. BCG zou uitgroeien tot de eerste gespecialiseerde strategie mondiaal opererende consultancy bedrijven.
    interview
    Ondernemen
    27 mei 2015
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Lean ondernemen hoeft zich niet te beperken tot technologiesector, zegt Patrick Vlaskovits in De Lean Entrepreneur. Met name op het gebied van klantbegrip en marktsegmentatie biedt de lean-methodiek van gevalideerd leren via constante feedback loops grote voordelen voor fysieke bedrijven. ‘Je moet kijken wat klanten doen, niet wat ze zeggen.’
    interview
    Algemeen management
    26 mei 2015
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Vorig jaar verscheen van Aad Ouborg het boek Anders ondernemen, juist nú. Krap een jaar later is de opvolger er al, Internationaal ondernemen, waarin Ouborg aan de hand van de oprichting van het merk Bourgini, de meest recente loot aan de stam van de Ouborg Group, laat zien hoe hij zijn theorie in de praktijk brengt.
    nieuws
    Economie
    26 mei 2015
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Het was een klein bericht, bijna in de kantlijn van al het grote nieuws uit het Midden-Oosten. Toch is het nieuws met enorme consequenties. Kenners zagen het al aankomen, al een aantal jaren geleden. Maar toch, het is verrassend: Saoedi-Arabië zet in op zonne-energie.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 mei 2015
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Dit frisse boekje laat je onmiddellijk anders kijken naar problemen. Omdenken is een bekende term in managementland. Voor degene die er nog niet van gehoord heeft, is ‘Omdenken’ een aangename kennismaking.
    recensie
    Verandermanagement
    26 mei 2015
    Nico Jong
    Veel verandertrajecten sneuvelen omdat een goed verhaal ontbreekt. Een verhaal dat aangeeft welke verandering aan de orde is, hoe die tot stand komt en wie op welke manier betrokken is.
    recensie
    Marketing
    22 mei 2015
    Janneke van Bemmel
    'Conceptueel denken met de 4WaardenMethode' heeft als ondertitel 'Leer sterke concepten maken'. En dat is precies waar Dick Holzhaus, een topman in de reclame, u in zijn boek stap voor stap in begeleidt. Met een goed idee bent u er nog niet. Een sterk concept in de markt zetten, dat is iets heel anders.
    recensie
    Algemeen management
    22 mei 2015
    Sonja de Bruin
    2-3 minuten leestijd
    Ben jij een verzamelaar of een romanticus, of wellicht een alchemist? Vreemde vragen? Niet meer als je het nieuwe boek van Ellen de Lange-Ros; ‘Een zaak van geld’. Dit zijn namelijk enkele van de negen geldtypes die zij onderscheidt. Welk geldtype je bent kun je achterhalen met een bijbehorende test.
    recensie
    Strategisch management
    22 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Het boek Waarde Propositie Ontwerp is een waardig opvolger van de wereldwijde bestseller Business Model Generation. In deze recensie lees je waarom.

      Personen

        Trefwoorden