OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 928 van 19.493 resultaten
    achtergrond
    Persoonlijke effectiviteit
    17 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    10-14 minuten leestijd
    achtergrond
    Verandermanagement
    17 augustus 2006
    Marike van Zanten
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    17 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    10-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Advisering
    17 augustus 2006
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    17 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    10-13 minuten leestijd
    recensie
    Algemeen management
    16 augustus 2006
    Jaap Peters
    3-4 minuten leestijd
    Dit boek leest als een spannend jongensboek. Het ís ook echt een jongensboek: meisjes spelen de rol zoals ze die al eeuwen gewend zijn te spelen: ze worden vervangen door jongere exemplaren (mannen gaan aan de tweede leg) en ze zijn vooral charmant als gastvrouw en als ze al een eigen carrière ontwikkelen, is dat als TV-babe. 
    recensie
    Leiderschap
    16 augustus 2006
    Joke Verplanke
    2-3 minuten leestijd
    'De Tao van coaching' is een titel die veel belooft. Een belofte die niet werd ingelost, want het boek viel me na lezing van de eerste paar hoofdstukken nogal tegen. Een Tao belooft immers veel, namelijk niets minder dan de Alomvattende Weg. Het suggereert diepgang en spiritualiteit die ik in het boek niet tegenkwam. Deze Tao is kennelijk bedoeld voor beginnelingen op het gebied van coachend leidinggeven. Er staan erg veel algemeenheden in die je als ervaren coach allang weet en kent.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 augustus 2006
    Carolien de Monchy
    3-5 minuten leestijd
    Terecht stelt Martin Hetebij in zijn boek 'Macht en politiek handelen in organisaties' dat iedereen in een organisatie te maken krijgt met macht en politiek wanneer je de besluitvorming wilt beïnvloeden. En wie wil dit nou niet? Wie heeft geen anderen nodig om zijn of haar werk te doen? We weten allemaal uit ervaring hoe lastig het soms is om in de flexibele en platte organisaties van vandaag je projecten of opdrachten te realiseren.
    recensie
    16 augustus 2006
    Joke Verplanke
    'Het poëtisch argument. Socratische gesprekken over het goede leven' van Jos Kessels is in meerdere opzichten een bijzonder boek. In de eerste plaats omdat het een caleidoscoop van kleine geschriften is. Daarnaast mist tot mijn vreugde de gortdroge schrijfstijl die ik de meeste filosofen toedicht.
    achtergrond
    Algemeen management
    16 augustus 2006
    Janine Swaak
    12-17 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    16 augustus 2006
    Walter van Hulst
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Advisering
    16 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    9-12 minuten leestijd
    achtergrond
    Coaching en trainen
    16 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Organisatiekunde
    16 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    10-14 minuten leestijd
    achtergrond
    Persoonlijke effectiviteit
    16 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Personeelsmanagement
    16 augustus 2006
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Marketing
    15 augustus 2006
    Jos Burgers
    6-9 minuten leestijd
    recensie
    Leiderschap
    14 augustus 2006
    Gertjan de Groot
    Het boek 'Leren StimuLeren' onder redactie van Gertjan Schuiling en Wim Heine wil een landkaart zijn voor leidinggevenden die het leren in hun organisatie willen stimuleren. Net als de landkaart in het door de beide redacteuren aangehaalde voorbeeld van Weick: een groep soldaten in Zwitserland raakt tijdens een sneeuwstorm in de bergen de weg kwijt. Zij wanen zich verloren in de ijzige wildernis en wachten gelaten hun einde af. Plots ontdekt één van hen in zijn zak een kaart. Grote opluchting. Zij graven zich in om zich te beschermen tegen de kou, en als het ergste voorbij is, vinden zij met behulp van die kaart de weg terug. Hun bezorgde luitenant begroet hen bij terugkeer hartelijk en vraagt hoe zij de weg terug gevonden hebben. Als zij de kaart laten zien, ziet hij dat het geen kaart van de Alpen is maar van de Pyreneeën.
    nieuws
    Algemeen management
    9 augustus 2006
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    De combinatie vakantie en nieuws leidt in Nederland onvermijdelijk de komkommertijd in. Gelukkig verzachtte onze kwaliteitscourant het leed door een prachtige zomerserie over cultuurbotsingen. Zaken doen over de grens, vanuit wisselend perspectief. Een klein rondje Europa levert pagina’s vol clichés op. Maar al lezend dringt zich steeds meer de vraag op of het wel clichés zijn. Is het niet nogal botte Hollandse volksaard die botst met de al even vastgeroeste en soms eigenaardige mores die andere landen aanhangen? Is een goed glas karnemelk en een broodje Hollandse kaas niet veel beter dan een copieuze lunch waarbij de wijn rijkelijk vloeit.
    nieuws
    Algemeen management
    4 augustus 2006
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Toen ik Het beslissende moment van Malcolm Gladwell zag staan, was ik even in verwarring. Een nieuw boek van Gladwell? Vreemd dat ik daar niets over heb gelezen. Ik heb Blink of Intuïtie met veel plezier gelezen, wist dat Gladwell eerder The Tipping Point had geschreven, die vertaald is als ‘Het omslagpunt’. Maar Het beslissende moment, daar had ik nog niet van gehoord. Tot bleek dat Het omslagpunt opnieuw is uitgebracht onder een andere naam, ‘Het beslissende moment’ dus. De Nederlandse uitgever hoopt kennelijk dat het boek nu, na het succes van Intuïtie wel een omslagpunt bereikt in de verkoopcijfers en het tot een bestseller maakt. In beide boeken diept Gladwell een vraagstuk uit. Zo vraagt Gladwell zich in Het beslissende moment af waarom (kleine) gebeurtenissen soms zo plotseling een grote verandering teweegbrengen, die zich als een epidemie kan verspreiden. Waarom wordt iets een trend, zoals met de Hush Puppies schoenen, die ineens gigantisch populair werden toen een kleine groep tieners ze uit het stof haalden. Ergens ligt blijkbaar een omslagpunt, dat de groei doet versnellen. Waar dat aan ligt, legt Gladwell uit met veel voorbeelden.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden