OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2135973

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 22 van 440 resultaten
    achtergrond
    Algemeen management
    9 januari 2003
    Peter de Roode
    9-13 minuten leestijd
    Om het hoofd te kunnen bieden aan de grote concurrentiedruk als gevolg van dynamische marktontwikkelingen, gaan organisaties actief hun kennis managen. Kennismanagement lijkt daarmee een logische optie om de enorme hoeveelheden gegevens, informatie en kennis die zich in een geïsoleerde positie in de organisatie bevinden, beter onderling te kunnen afstemmen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 januari 2003
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Door de grote hoeveelheid informatie die mensen tot zich moeten nemen als gevolg van de snelle veranderingen in de maatschappij, neemt het belang van goede besluitvorming voor organisaties en overheden steeds meer toe. Russo en Schoemaker illustreren in 'Effectieve besluitvorming' dat besluitvormers lang niet altijd de informatie gebruiken die hen ter beschikking staat om tot een weloverwogen besluit te komen. 
    recensie
    Leiderschap
    8 maart 2002
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    In 'Diepgaande verandering' van Robert Quinn speelt het individu de hoofdrol in de turbulente omgeving die we dagelijks ervaren. Hoe verander je mensen die geneigd zijn de schuld doorgaans buiten zichzelf te zoeken? 
    recensie
    Leiderschap
    8 maart 2002
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    In 'Verander de wereld' gaat Robert Quinn in dezelfde lijn verder als in zijn prachtige werk 'Diepgaande verandering'. De angst die als je als lezer zou kunnen hebben is dat beide boeken 'meer van hetzelfde zijn', is gelukkig volledig ongegrond.
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 december 2001
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Na zijn vorige boek 'Alles mag' was ik eigenlijk benieuwd of van Stratum in 'Nix is wat het lijkt' op dezelfde manier verschillende schrijvers en thema's met elkaar wist te integreren. En ik moet zeggen: ook deze keer slaagt hij in ruime mate om aan de hand van een aantal inspiratiebronnen een lezenswaardig boek te schrijven waarin de onderwerpen, strijd, cultuur en belevenissen de rode draad vormen. 
    recensie
    Organisatiekunde
    13 december 2001
    Peter de Roode
    Dit is geen boek voor IT-nerds of software freaks. Geen HTML, Perl of Java. Maar 'gewoon' over strategie en implementatie. De techniek is het middel om het doel te bereiken, niet meer en ook niet minder. Goede technologie en goede leerprogramma's zijn dan ook niet voldoende in de ogen van de auteur voor een succesvol E-Learning programma. Vandaar dat 'zachte' factoren, zoals cultuur, communicatie en leiderschap uitgebreid aan bod komen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het boek 'E-Learning' bedoeld is voor trainers, managers en consultants.
    recensie
    Marketing
    6 juni 2001
    Peter de Roode
    4-5 minuten leestijd
    Deze recensie is geschreven naar aanleiding van de oorspronkelijke, Engelse editie van het boek, 'Driving Customer Equity'.
    recensie
    Marketing
    6 juni 2001
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Vanaf het begin had dit boek mij in de greep en liet het mij ook niet meer los. Tot op het eind hebben de drie auteurs - die allen een behoorlijke staat van dienst hebben - veel te melden en dit alles in een prettige schrijfstijl verpakt. 
    recensie
    Algemeen management
    20 mei 2001
    Peter de Roode
    Jane Clarke verplaatst zich in haar boek in de schoenen van de medewerker die in zijn organisatie wordt geconfronteerd met politieke spelletjes. De timing van het boek lijkt perfect gekozen in een tijd waarbij reorganisaties, fusies, stakingen en veranderingen eerder regel dan uitzondering lijken te zijn. Immers, zo betoogt de auteur, juist bij veranderingen is er sprake van een hoog politiek gehalte.
    recensie
    Marketing
    7 januari 2001
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Er is zoveel over klantgerichtheid geschreven dat ik altijd weer benieuwd ben welk perspectief de auteur de lezer deze keer weer voorschotelt. Het perspectief dat de auteurs van 'Met kop en schouders' bieden is verfrissend en origineel: diverse perceptiefactoren van de klant.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 juli 2000
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Deze vertaling van 'First things first' is meer dan een managementboek. 'Prioriteiten' gaat over een manier van leven. Managers zouden er een hele duidelijke boodschap uit kunnen halen wanneer zij de hamvraag van het boek 'Hoe komt het toch dat prioriteiten bij mij niet op de eerste plaats komen?', voor zichzelf zouden beantwoorden.
    recensie
    Marketing
    26 juli 2000
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Met enige scepsis begon ik aan dit boek er van uitgaand dat op het gebied van klachtenmanagement niet echt veel nieuws onder de zon gepresenteerd zou kunnen worden. Was er nog wel behoefte aan literatuur na het uitstekende werk van Møller en Barlow 'Een klacht, een geschenk uit de hemel'?
    recensie
    Marketing
    25 januari 2000
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Als je ruim 250 interviews hebt gehouden onder 14 van de meest succesvolle organisaties in de V.S. dan moet je iets te melden hebben. En Leonard Berry heeft dat.
    recensie
    Marketing
    8 januari 2000
    Peter de Roode
    4-6 minuten leestijd
    Met zeer veel plezier heb ik 'Waarom we kopen wat we kopen' van Paco Underhill gelezen. Het boek neemt de lezer vanaf het begin mee naar de winkelvloer waar klant en organisatie elkaar ontmoeten.
    recensie
    Marketing
    13 oktober 1999
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Vooral een torenhoge verwachting over zijn boek gecreëerd. Het boek begint namelijk met ongeveer 40 referenties van allerlei mensen - niet de minst vooraanstaande personen - die in drie à vier regels lovende aanbevelingen schrijven over het boek.
    recensie
    Marketing
    9 augustus 1999
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Wie aan teams denkt, krijgt onwillekeurig een associatie met Belbin en zijn rolopvattingen. Het was voor mij een verademing dat Arend Ardon in 'Klantgestuurde teams' het werk van Belbin in het geheel niet besprak.
    recensie
    Marketing
    21 maart 1999
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Waardering door klanten is het eerste boek uit een serie over Totale Kwaliteit en het INK- model. Uitgangspunt van het boek is om de praktische betekenis zichtbaar te maken van het centraal stellen van de klant in organisaties.
    recensie
    Marketing
    18 mei 1998
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    De auteurs van 'Groeien door tevreden klanten' zijn er in geslaagd een goed studieboek op de markt te brengen waarin theorieën zijn opgesteld aan de hand van jarenlang onderzoek.
    recensie
    Marketing
    18 mei 1998
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    'De klant als kern van de zaak' is een soort ideeënboek geworden. Whiteley en Hessan schudden met het grootste gemak talrijke ideeën, over het centraal stellen van klanten, uit hun mouw.
    recensie
    Marketing
    18 mei 1998
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    'Een klacht, een geschenk uit de hemel' zal hét handboek worden voor die organisaties die een klantvriendelijke cultuur nastreven. Door de heldere schrijfstijl van Barlow en Möller wordt een uitstekend overzicht geboden op het gebied van klachten.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden