OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2250893

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 9 van 244 resultaten
    interview
    Coaching en trainen
    23 april 2014
    Paul Groothengel
    4-5 minuten leestijd
    Heeft u al een coach? Niet? Nog even en u behoort tot een minderheid. In zijn boek Coaching de oorlog verklaard! bindt socioloog en begeleidingskundige Bert Coenen de strijd aan met de wildgroei van coaching.
    interview
    Verandermanagement
    2 april 2014
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Met zijn boek Vandaag doen wat morgen nodig is geeft consultant Rob Fijlstra bestuurlijk Nederland er flink van langs. Hij pleit voor het rigoureus opschudden van verouderd denken over organiseren en leidinggeven. De bestuurlijke elite moet veranderen, of plaatsmaken voor jonge talenten. Hoe eerder, hoe beter.
    interview
    Communicatie en media
    12 februari 2014
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Angst. Pure angst. Dat is de belangrijkste reden waarom medewerkers hun mond houden. Deze ‘corporate silence’ is een sluipmoordenaar die organisaties kan verlammen. En de betrokkenheid van medewerkers naar het nulpunt doet dalen. Communicatiestrateeg Mark Blok legt in zijn boek Kop dicht, mond open de vinger op de zere plekken. En laat zien hoe je de stilte doorbreekt.
    recensie
    Communicatie en media
    8 januari 2014
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het gros van zowel managers als medewerkers houdt hun mond stijf dicht over alles wat hun organisatie aangaat. Kritiek wordt hooguit stiekem gedeeld bij de koffieautomaat. Mark Blok beschrijft in Kop dicht, mond open hoe je die desastreuze stilte effectief kunt doorbreken.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    18 december 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Onderhandelen met iemand die woedend is, kwaad wegloopt, keihard zit te liegen, of in huilen uitbarst. Herkenbaar? Na zijn bestseller De dirty tricks van het onderhandelen komt onderhandelingsexpert George van Houtem met technieken voor Onderhandelen als het heet wordt. Een boek waarmee je iedere druk aan de onderhandelingstafel het hoofd kan bieden.
    recensie
    Algemeen management
    17 december 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Na zijn bestseller De dirty tricks van het onderhandelen komt onderhandelingsexpert George van Houtem met een tweede boek over onderhandelen, Onderhandelen als het heet wordt. Waar de meeste boeken uitgaan van rationeel handelende onderhandelaars, geeft Van Houtem in dit boek munitie aan onderhandelaars die te maken krijgen met boze, schreeuwende, huilende of liegende onderhandelaars.
    interview
    Organisatiekunde
    4 december 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Het bedrijf van de toekomst is een ‘connected company’, een lerend organisme dat doelbewust de interactie aangaat met zijn omgeving. Dat zichzelf continu verbetert, op basis van experimenten en feedback van klanten. Dat is het credo van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek De Connected Company.
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het is crisis, dus lopen winkeliers en andere aanbieders zich inmiddels de benen uit hun lijf voor de klant. Toch? Niets is minder waar, verzucht marketingadviseur Paul Moers in zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud. Veel personeel ziet de klant alleen als een lastpost waar ze liever niet te veel energie in steken.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 november 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Zorg dat je de juiste connectie krijgt en houdt met klanten. Werk daartoe in kleine teams die snel en wendbaar opereren met en tussen klanten. Dat is het motto van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek De Connected Company.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Zorg dat je de juiste connectie krijgt en houdt met klanten. Werk daartoe in kleine teams die snel en wendbaar opereren met en tussen klanten. Dat is het motto van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek The connected company; 16 oktober verschijnt de Nederlandse vertaling.
    interview
    Verandermanagement
    1 oktober 2013
    Paul Groothengel
    6-9 minuten leestijd
    Kunnen we de crisis overleven door te verbeteren waar we goed in zijn? Of moeten we juist radicaal het roer omgooien? In het boek Re-inventing business laten Henk Volberda, Frans van den Bosch en Kevin Heij zien waarom en hoe bedrijven hun businessmodel innoveren. Een gesprek met Henk Volberda.
    recensie
    Verandermanagement
    18 september 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Je zou er een aardig kwartetspel van kunnen maken. Mag ik van jou van de serie ‘business model fixeerders’ het geïmplodeerde Kodak? En heb jij voor mij dan IKEA, uit de serie ‘business model verfijners’? Doe mij dan van de ‘business model innoveerders’ DSM. De wijze waarop deze en andere bedrijven hun businessmodellen al dan niet aanpasten, komt uitgebreid aan bod in Re-inventing business (‘hoe bedrijven hun businessmodel innoveren’).
    interview
    Marketing
    17 september 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    De dienstbaarheid van personeel? Bar en boos. Consumenten voelen zich verloren. Aanbieders die zich wél dienstbaar opstellen, hebben een wereld te winnen, stelt marketingadviseur Paul Moers. In zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud geeft hij in acht stappen aan hoe bedrijven ‘hun klant kunnen verdienen’.
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    11-15 minuten leestijd
    Na jaren van onderzoek heeft André de Waal zijn HPO-bouwwerk voltooid. Met als daverend slotakkoord de publicatie, dit voorjaar, van Hoe bouw je een High Performance Organisatie? De vijf universele factoren van excellent presteren. Reden voor een gesprek over ondermeer HPO-pijlers en -kenmerken, over excelleren versus aanmodderen, en de fout van te veel ambitie: ‘Veel organisaties gaan nat op de kant van de processen, vooral omdat ze veel te veel projecten doen.’
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    De publieke sector van Nederland moet beter presteren met een kleiner budget. Dat kan alleen lukken als publieke managers zich opnieuw uitvinden, stelt Wim Schreuders. Hij werkte decennia in het publieke domein. Met Meer door minder in het publieke domein wil hij eraan bijdragen dat publieke managers meer maatschappelijk resultaat boeken.
    interview
    Marketing
    26 juli 2013
    Paul Groothengel
    7-9 minuten leestijd
    In de marketingwereld leidt de kloof tussen on- en offline-marketing tot onduidelijkheid. Tot een schizofreen merkbeeld bij consumenten. Dat moet en kan beter, bewijst Joris Merks in zijn boek Schizofrene marketing.
    interview
    Verandermanagement
    26 mei 2013
    Paul Groothengel
    6-9 minuten leestijd
    Negen blinde vlekken. Iedereen heeft ze, in meer of mindere mate. Het zijn de dode hoeken voor iedere manager die een verandertraject voor ogen heeft of uitvoert. Wie zich bewust is van zijn eigen blinde vlekken, is al een eind in de goede richting, betoogt adviseur Marc Dortu in zijn boek Je ziet het niet vanzelf!, met als ondertitel Negen blinde vlekken bij verandertrajecten.
    interview
    Internet en social media
    25 april 2013
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Wat hebben websites als marktplaats.nl en booking.com gemeen? Ze zijn simpel en succesvol. Ze maken deel uit van een kleine voorhoede, die ver voor ligt op een groot peloton van matige, ondoorgrondelijke en te overdadige websites, die eerder irritatie dan extra afzet opleveren. Hoe je websites verbetert, beschrijft internetcopywriter Aartjan van Erkel in Verleiden op internet.
    interview
    Marketing
    27 maart 2013
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Aan aandacht voor social media geen gebrek. Maar in de uitvoering van hun social media strategie maken bedrijven de nodige blunders, constateert Sjef Kerkhofs. Hoe het beter kan, beschrijft hij samen met Robert Gangadin in Social Media Marketing.
    recensie
    Marketing
    27 maart 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Joris Merks geeft in Schizofrene marketing feilloos aan waarom en hoe de online en offline wereld beter kunnen samenwerken. Hoe ze dezelfde taal kunnen spreken en wat ze van elkaar kunnen leren. Communicatiewetenschapper Merks werkte eerder als media-analist, reclamestrateeg en marktonderzoeker, zodat hij ook nog eens de onderlinge verbanden tussen deze disciplines weet te leggen.

      Personen

        Trefwoorden