OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Reclame en verkoop

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer
    Toon resultaten

    Reclame en verkoop

    Hier vindt u artikelen rond boeken over reclame en verkoop. Van koud bellen en acquisitie tot de offerte. Alles voor salesprofessionals en verkopers.
    343 resultaten
    Interview
    Marketing
    26 februari 2024
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’
    recensie
    Reclame en verkoop
    16 februari 2024
    Hanneke de Wit
    2-3 minuten leestijd
    ‘De kunst van high end sales’ is het logische vervolg op ‘De kunst van high end ondernemen’, het eerste boek van Meriam Slijkerman. Onmisbaar, want high end ondernemen vraagt om een andere manier van verkopen. Omdat je met hogere prijzen werkt, maar vooral met andere klanten, met hun eigen, specifieke behoeftes en voorkeuren.
    boekenlijst
    Algemeen management
    6 februari 2024
    Managementboek Redactie
    Voor elke auteur is de kroon op het werk een andere. Het eerste exemplaar of een mooie recensie, een interview, een topnotering. Een droom voor velen blijft het winnen van een prijs; een beker, een beeldje, een geldbedrag. De erkenning, letterlijk onderscheiden worden, het ultieme doel.
    preview
    Marketing
    5 februari 2024
    Jan-Willem Seip
    3-5 minuten leestijd
    Ben je een professional? Bijvoorbeeld: adviseur, consultant, makelaar, architect of wetenschappelijk medewerker? Heb je jarenlange ervaring en een imposant portfolio en bellen er toch geen nieuwe klanten? Je vak als professional uitvoeren en nog klanten binnenhalen ook. Ga er maar aan staan. Zeker als je geen verkoper bent en wel moet verkopen.
    podcast
    Marketing
    25 januari 2024
    Jos Burgers
    2-3 minuten leestijd
    Bijna al zijn boeken zijn bestsellers én evergreens geworden én daarbij is hij een veelgevraagd spreker. In deze speciale aflevering van De Boekenpraktijk spreekt Willem van Leeuwen met Jos Burgers over hoe je dat nou doet: steeds opnieuw een goed verkopend managementboek schrijven. Ook bespreken we zijn nieuwe boek 'Superfijne klanten' dat 11 maart verschijnt, en bij het online komen van deze podcast alweer op 2 staat in de Managementboek Top 100. Burgers gaat het 'gewoon' weer doen.    
    preview
    Reclame en verkoop
    19 januari 2024
    Harro Willemsen
    3-4 minuten leestijd
    ‘Het grote acquisitie praktijkboek’ is een naslagwerk boordevol voorbeelden, checklists, tools en bewezen technieken, waarmee je vijf tot tien keer meer rendement kunt halen uit je acquisitie-inspanningen. Dat is de belofte van auteur Harro Willemsen. In zijn preview vertelt hij over het boek.
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 januari 2024
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    ‘De kunst van high end sales’ helpt professionals zich te ontwikkelen in het verkoopproces. Het boek richt zich op mensen die goed zijn in hun vak maar bij wie de vaardigheid om zichzelf te verkopen matig is ontwikkeld. Ook ontbreekt bij deze professionals vaak een heldere strategie hoe ze hun dienst en/of zich zelf kunnen verkopen.
    boekenlijst
    Algemeen management
    28 december 2023
    Managementboek Redactie
    Het is het einde van het jaar, tijd om lijstjes te delen, tijd om verkoopcijfers voor zich te laten spreken. Dit zijn de 25 bestverkochte boeken van 2023! De boeken die iedereen gelezen heeft en die je niet mag missen. Van leiderschap tot psychologie. Van personeelsmanagement tot projectmanagement.
    preview
    IT-management / ICT
    20 december 2023
    Toni van Dam
    3-4 minuten leestijd
    In AI in B2B-sales biedt Toni van Dam een verkenning van de impact van AI op de wijze waarop bedrijven zakendoen. Het gaat niet alleen in op de theoretische aspecten, maar legt ook de nadruk op praktische toepassingen, uitdagingen en ethische overwegingen. Hij vertelt erover in zijn preview.
    nieuws
    Marketing
    29 november 2023
    Managementboek Redactie
    2-3 minuten leestijd
    De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.
    boekenlijst
    Marketing
    30 oktober 2023
    Managementboek Redactie
    Acht boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
    preview
    Reclame en verkoop
    25 oktober 2023
    Meriam Slijkerman
    3-4 minuten leestijd
    ‘De kunst van high end sales’ geeft jou als ondernemer de juiste saleskennis en tools in handen om te verkopen aan de beste klanten in jouw markt tegen de beste prijzen. Dit vraagt om een andere strategie dan sales aan elke klant op elk niveau. Meriam Slijkerman neemt je mee in de salesstrategie die het verschil maakt voor ondernemers die willen excelleren in sales.
    preview
    Marketing
    25 september 2023
    Lotte Lobé
    3-4 minuten leestijd
    In 'Top of Mind' reikt Lotte Lobé je de tools aan die je nodig hebt om te laten zien dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Ze vertelt je alles over personal branding, social selling en online en offline netwerken, en laat zien hoe je in de media komt.
    preview
    Reclame en verkoop
    7 september 2023
    Nico Meyer
    2-3 minuten leestijd
     De formule is strategisch het belangrijkste wapen van een retailer. Tegelijk blijft de rol van Formule Management vaak onderbelicht. Wat is dat nu Formule Management en hoe kun je dat toepassen? Vanuit onze eigen passie en ervaring schreven wij een basiswerk. Een praktisch handboek dat niet alleen interessant is voor retailers, zoals retail marketeers, formule managers en category manager, maar ook voor het biedt ook relevante inzichten voor leveranciers die met winkelformules zaken willen doen.  
    recensie
    Reclame en verkoop
    5 september 2023
    Roy van den Anker
    1-2 minuten leestijd
    De detailhandel heeft het moeilijk. De ontwikkeling van het online winkelaanbod, branchevervaging en de Corona maatregelen zijn van grote invloed op het consumentengedrag. Formule management beschrijft de strategische uitgangspunten waarmee een retailer zich kan onderscheiden om de consument voor zijn winkel te behouden en terug te winnen.
    Interview
    Reclame en verkoop
    23 augustus 2023
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    In ‘Wat je verkoopt ben je zelf’ beschrijft Erwin Wijman dat het altijd het beste is om jouw persoonlijke verhaal te vertellen als ondernemer. Natuurlijk is het belangrijk om goede diensten en producten te leveren, maar mensen kopen nu eenmaal van mensen. ‘CEO’s en ondernemers moeten daarom laten zien wie ze zijn.’
    Interview
    Reclame en verkoop
    28 juli 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Hanneke Vogels is al haar hele werkende leven actief in sales. Om te focussen op het inhoudelijke aspect van haar werk verzamelt ze veel tools om zich heen. Heel handig want die kennis groeide uit tot een mooi boek: ‘Salestech’. We spraken haar over het nut van tools: ‘Technologie kan maar twee dingen: tijd besparen óf kwaliteit consistent maken.’
    recensie
    Reclame en verkoop
    22 juni 2023
    Jan Hoogstra
    3-5 minuten leestijd
    Is technologie een vies woord voor salesmensen? Of zou technologie - en dan specifiek salestechnologie - ze juist kunnen helpen in het vergroten van de conversieratio, zodat er meer opdrachten worden gewonnen? Hanneke Vogels beschrijft in ‘Salestech - Bouw de ultieme salesmachine’ de laatste ontwikkelingen van technologie voor sales. 
    recensie
    Reclame en verkoop
    16 juni 2023
    Hanneke de Wit
    3-4 minuten leestijd
    Reclame maken kost bakken met geld en hoe groter het budget, hoe beter je het doet. Toch? Nee dus. Want hoewel er de afgelopen decennia veel veranderd is in de marketingwereld, blijft één ding altijd hetzelfde: mensen kopen van mensen. Dat is de belangrijkste boodschap van Erwin Wijman in Wat je verkoopt ben je zelf’.
    preview
    Reclame en verkoop
    15 juni 2023
    Erwin Wijman
    4-5 minuten leestijd
    Een notitieboek cadeau bij een bestelling van vijf ordners. Een pak printpapier gratis bij twee inktcartridges. De verkoopwereld hangt van cadeautjes en incentives aan elkaar. De farmaceutische sector is berucht om zijn uitwassen, zoals luxereisjes en kostbare geschenken. Iets weggeven om klanten binnen te halen is een beproefde manier, maar hoe ver kun je en moet je gaan? Hier de zeven must-knows over de kracht én de downside van gratis cadeaus.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden