OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
4 resultaten
recensie
Algemeen management
30 december 2008
Arjan Hovinga
2-3 minuten leestijd
'The Perfect Prey' van Jeroen Smit is een meeslepend en boeiend boek over de teloorgang van een stuk 'Hollands Glorie' in het bedrijfsleven. Je zit voortdurend op het puntje van je stoel en hebt het gevoel zelf bij alle bijeenkomsten en gesprekken aanwezig te zijn. Het is ongelooflijk knap hoe Smit een stroom aan gebeurtenissen, voorvallen en details samen één verhaal laat vormen. Een verhaal waarbij u zelf uw conclusie mag trekken. Als een geschiedschrijver van de zeer recente geschiedenis reconstrueert de auteur het verhaal van het verstandshuwelijk tussen ABN en AMRO.
recensie
Algemeen management
30 december 2008
Arjan Hovinga
2-3 minuten leestijd
'De prooi' van Jeroen Smit is een meeslepend en boeiend boek over de teloorgang van een stuk 'Hollands Glorie' in het bedrijfsleven. Je zit voortdurend op het puntje van je stoel en hebt het gevoel zelf bij alle bijeenkomsten en gesprekken aanwezig te zijn. Het is ongelooflijk knap hoe Smit een stroom aan gebeurtenissen, voorvallen en details samen één verhaal laat vormen. Een verhaal waarbij u zelf uw conclusie mag trekken. Als een geschiedschrijver van de zeer recente geschiedenis reconstrueert de auteur het verhaal van het verstandshuwelijk tussen ABN en AMRO.
recensie
Algemeen management
24 juli 2008
Arjan Hovinga
2-3 minuten leestijd
'Toen, op bevel van de HEER, spuwde de vis Jona uit op het land.' (Jona 2:11) Zo wordt in de Bijbel degene die gevangen zit in de walvis, er weer uit geworpen. Peter Klomp beschrijft in zijn boek 'Laat de walvis niezen' een hedendaagse strategie om te ontsnappen uit de walvis. Een positief en inspirerend boek.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 juni 2008
Arjan Hovinga
2-3 minuten leestijd
De creative director van JWT, een gerenommeerd reclameadviesbureau, raakt aan lager wal, besluit bij Starbucks te gaan werken en wordt gelukkig. Dit is in het heel kort de outline van het boek 'Hoe Starbucks mijn redding werd'. Het is de autobiografie van Michael Gates Gill, tot voorheen behorend tot de blanke rijke bovenklasse van New York, 'afgezakt' naar een baan als barista (winkelmedewerker) bij de bekende koffieketen.