OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2507966

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    11 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    12 juni 2013
    Nico Melkert
    In 'Wat bezielt mijn klant!?' Ondernemen in onzekere tijden raakt auteur Gerco Rietveld een open zenuw van veel B2B-verkopers: de inkoper! Als professioneel en ervaren inkoper weet Gerco Rietveld hoe het spel tussen inkoop en verkoop onder zakelijke afnemers wordt gespeeld. Hij beschrijft, analyseert en concludeert met een fijne penvoering en op een verrassend toegankelijke wijze.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 februari 2013
    Nico Melkert
    4-5 minuten leestijd
    Iedere verkoper wil succesvol zijn. Maar hoe word je dat? Er zijn al heel veel boeken over dit onderwerp geschreven. Maar jammer genoeg maakt de veelal pakkende titel met bijbehorend verkooppraatje de verwachtingen lang niet altijd waar. 
    recensie
    Financieel management
    7 februari 2013
    Nico Melkert
    3-4 minuten leestijd
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, zal Alex Klein hebben gedacht toen hij aan zijn boek 'De basis van bedrijfskundig financieel management' begon. In het bedrijfsleven, aldus de auteur, draait alles om getallen, cijfers en berekeningen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    2 januari 2013
    Nico Melkert
    Het is de laatste alinea in het voorwoord van 'Hoe verliest u een tevreden klant?' die meteen tot scepsis leidt: 'Tot slot: zelfs de meest gerespecteerde bedrijven verliezen soms klanten die ze echt niet hadden willen verliezen. Wij weten wat u kunt doen om dat te voorkomen.' Flauwekul natuurlijk om als auteurs te pretenderen dat je ervoor kunt zorgen dat een onderneming 'nooit meer een key-account verliest'. Zoals ook de ondertitel 'Een strategische verkenning' (over wat loyaliteit van uw klanten werkelijk drijft) weliswaar lekker klinkt, maar de lading van deze zoektocht jammer genoeg niet dekt.
    recensie
    Marketing
    19 december 2012
    Nico Melkert
    De analyse die Herman Toch in zijn boek 'Transformeren om te overleven' 'maakt van de hedendaagse marketing, laat niets aan duidelijkheid over: marketing is een doodzieke patiënt. De klant ervaart marketing als manipulatief, indringend, misleidend en alleen maar uit op eigen winstbejag. Marketeers hebben een omheining gebouwd tussen hen en de klant. Transformationele marketing is het door de auteur ontwikkelde medicijn dat marketeers zichzelf moeten toedienen om over die omheining te kunnen klimmen en een wezenlijke bijdrage te kunnen leveren aan duurzame groei.
    recensie
    Reclame en verkoop
    17 december 2012
    Nico Melkert
    Het is een verademing om vakliteratuur te lezen van mensen met inhoudelijk verstand van zaken, die bovendien nog dagelijks met hun voeten in het bluswater staan. 'Verkoop jezelf' van organisatieadviseur Bart Groothuis is zo'n pareltje, dat het kopen meer dan waard is en dat na het lezen ervan tot tevredenheid stemt.
    recensie
    Reclame en verkoop
    5 december 2012
    Nico Melkert
    2-3 minuten leestijd
    Vooropgesteld, wie zich (verder) wil verdiepen in sales - van student tot verkoopleider of van accountmanager tot salesmanager - heeft met 'Salesmanagement' een inhoudelijk goed en solide boek in handen. Het kan zonder meer dienen als een waardevol naslagwerk, waar je in de dagelijkse praktijk veel profijt van kunt hebben. Maar toch knaagt het na het lezen nog een beetje.
    recensie
    Reclame en verkoop
    26 november 2012
    Nico Melkert
    Iedere verkoopmanager wil het weten, zeker de laatste jaren: wat maakt een topverkoper succesvol? Wat doet de topverkoper anders dan de gemiddeld presterende verkoper? In 'The Challenger Sale' geven Matthew Dixon en Brent Adamson een uiterst verrassend antwoord op deze vraag. Maar zeker zo belangrijk: het boek is gebaseerd op solide wetenschappelijk onderzoek naar individuele vaardigheden, gedrags-, markt-, en productkennis en verkoopresultaten onder 6.000 verkopers in de mondiale B2B-markt.
    recensie
    Reclame en verkoop
    14 november 2012
    Nico Melkert
    Grote bedrijven trainen hun verkopers volgens deze methode. Universiteiten, hogescholen en businessopleidingen onderwijzen hun studenten erin. Maar voor het midden- en kleinbedrijf, waar de meeste verkopers werken, is de SPIN-methode lange tijd onbereikbaar geweest. Met het schrijven van 'Praktijkboek SPIN-verkoop - Een spraakmakende verkoopmethode' is Neil Rackham erin geslaagd een waardevol, toegankelijk en bruikbaar boek te schrijven voor deze grootste groep verkopers.
    recensie
    Reclame en verkoop
    5 november 2012
    Nico Melkert
    2-3 minuten leestijd
    'Sales- en accountmanagement' gaat volgens Willem van Putten, Annette Schenk en Faust Mertens over het vakgebied in de gehele breedte. Inclusief de methode sales leadership, die zij definiëren als 'het vermogen van een persoon om anderen te beïnvloeden, te motiveren en in staat te stellen om bij te dragen aan de effectiviteit en het succes van de organisatie waarvan ze lid zijn.'
    recensie
    Marketing
    31 oktober 2012
    Nico Melkert
    2-4 minuten leestijd
    Wie van mening is dat gunnen een belangrijk onderdeel is bij het afsluiten van een koopovereenkomst en daar het 'fijne' van wil weten, wordt met De Customer Delight Strategie op zijn of haar wenken bediend. De moraal van het verhaal: zorg vooral dat je enthousiaste klanten krijgt. Ofwel: streef naar Customer Delight en richt je op klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden