OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2729550

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    60 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    22 november 2024
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Wat is het nut van de Mammoet-gehaktbal? Als je voor jezelf een ideaalbeeld schetst voor een wenselijke toekomst, is Mammoetvlees waarschijnlijk niet het eerste waaraan je denkt. Toch is iemand hier nu mee bezig, vanuit een drive en een overtuiging. Dit is zomaar een voorbeeld van het langetermijndenken waar onderzoekers, verbeelders en kunstenaars mee bezig zijn.
    recensie
    Marketing
    24 september 2024
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Twee ervaren marketeers, Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, raakten ervan overtuigd dat het marketingvak een grote bijdrage kan leveren om de samenleving duurzame consumptie in het hart te laten sluiten. We moeten stoppen met drammen en dreigen en starten met verleiden. Daarom schreven ze ‘Duurzame verleiding’.
    recensie
    Marketing
    17 mei 2024
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    De inhoudelijke thema’s in ‘De Customer Leader’ zijn niet nieuw, de modellen ook niet, maar een nuttig boek is het wel. Want in tijden van fragmentatie van het marketingvak, is het zinvol dat er Nederlandstalige ambassadeurs zijn die de traditionele marketingstrategie aanhangen en hierover een eigentijds boek schrijven.
    recensie
    Verandermanagement
    25 maart 2024
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Over één ding  zijn Jempi Moens, auteur van ‘ZUURSTOF’ en onderzoeksjournalist Jeroen Smit - die het voorwoord schreef - het eens. Als slechts 9% van de Nederlandse werknemers bevlogen aan het werk is, dan zijn we doorgeslagen in ‘operational excellence’. Sneller, meer, efficiënter en goedkoper ligt hopelijk snel achter ons. Wat mensen wél in beweging zet is een fascinatie die Moens al jaren bezighoudt. Hij schreef er een eerlijk, heerlijk boek over.
    recensie
    Marketing
    1 november 2023
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Als je denkt dat je alles over goed versus slecht in Customer Experience nu wel gezien en gehoord hebt, heb je een tijdje geen boek van Steven Van Belleghem gelezen. Met zijn nieuwe boek ‘De Ruwe Diamant’ toont hij aan dat er nog steeds organisaties zijn die klantgerichtheid niet tot cultuur verheven hebben.
    recensie
    Marketing
    20 april 2023
    Jeanine Dijkhuis
    1-2 minuten leestijd
    Hoe word je een allround marketingmasterchef? Een groep van zes ervaren marketeers die voor mooie merken en organisaties werken of gewerkt hebben, schreven een doeboek om je op weg te helpen. En het moet gezegd: vernieuwend is het niet en toch is in het woud van alle marketingliteratuur een boek met elf basisrecepten een fijne leidraad.
    recensie
    Psychologie
    28 maart 2023
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Telkens als je een tijdschrift over psychologie of wetenschap leest, neem je je voor om dat frequenter te doen. Het is bizar interessant. Toch kies je vaker voor lectuur over luchtiger onderwerpen. Herken je dat? Datzelfde geldt ook wel voor boeken over gedragspsychologie. 
    recensie
    Marketing
    19 oktober 2022
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Focus op de taken die jou klanten opleveren. Dat is de kern van de boodschap van Anneloes Zuiderveen. Ze durft te stellen dat veel ondernemers te ongedurig zijn en te snel teleurgesteld raken in de effectiviteit van hun marketingacties. In het bijzonder op Facebook en Instagram. In ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem’, behandelt ze op bijna Amerikaanse wijze de valkuilen van verkeerde inspanningen die ondernemingen in hun groei beperken.
    recensie
    Organisatiekunde
    25 augustus 2022
    Jeanine Dijkhuis
    3-5 minuten leestijd
    Alignment is een nieuw Nederlands woord. Het betekent volgens Van Dale ‘het gezamenlijk en in verbondenheid werken aan een doel’. Bij het organiseren moet je niet alleen ‘taak verdelen’ maar ook ‘doel verdelen’. Het op elkaar laten aansluiten van de interne decision making units is een continue uitdaging voor een resultaatgerichte en efficiënte organisatie. Hoe laat je de diverse disciplines gestroomlijnd de gezamenlijke doelen bereiken en resultaten behalen?  
    recensie
    Algemeen management
    11 juli 2022
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Zit je meer dan vijf uur per dag achter een beeldscherm? Werk je vanuit je inbox, met sticky notes en een to do list? Dan wordt het tijd om je digitale leven te reorganiseren. Met als idee dat je meer energie overhoudt. Daarover gaat ‘Ons werk is stuk’.
    recensie
    Mens en maatschappij
    28 juni 2022
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Kim Putters was tot medio 2022 directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Daarnaast heeft hij in vele gremia zitting, zoals de SER. In zijn meest recente boek Het einde van de BV Nederland geeft hij zijn ervaring en visie weer, omdat ‘er veel behoefte is aan duiding in een steeds meer verdeelde samenleving, waarin het vertrouwen in politici en hun handelen daalt.’
    recensie
    Marketing
    14 maart 2022
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Het boek Honshitsu, de essentie van marketing van Frank Wouters ligt al een hele tijd veelbelovend bij mij thuis op de plank te wachten tot mijn to do list het toelaat om hem te lezen.  
    recensie
    Marketing
    18 oktober 2021
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Hoe bouw je een StoryBrand? Simpelweg door storytelling toe te voegen aan merkbouw? Eigenlijk wel. En auteur Donald Miller koos hiervoor een originele invalshoek. Die van het filmscript. Het levert een helder en compact framework op.
    recensie
    Marketing
    8 juni 2021
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    De marketingcode is, voor ZZP-ers bedoeld als een leidraad voor een goed gesprek met jezelf en voor MKB-ers als een prikkelend en constructief onderhoud met je collega's, medewerkers en sparringpartners. Download en print een posterversie van De M4rk3tingcode, hang deze op bij jou op kantoor en je hebt de bouwstenen naar meer bekendheid, de juiste klanten en groei te pakken.
    recensie
    Marketing
    16 maart 2021
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Dezelfde auteur, dezelfde uitgever en hetzelfde thema als het voorgaande boek in 2016: event marketing. En toch is We Love Events een heel ander boek dan Holy trinity events. Bovendien bevat dit nieuwe boek een extra deel over evenementen tijdens de Corona crisis. 
    recensie
    Marketing
    14 december 2020
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Eveline van Zeeland wist met Marketing Design met Customer Journey Mapping verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Ze combineert design thinking met marketing en zet aan tot creatief, oplossingsgericht denken. Met name door marketingvraagstukken te visualiseren in modellen.
    recensie
    Marketing
    28 september 2020
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Terwijl de meeste boeken die over (Big) Data gaan, vooral gericht zijn op het hoe en wat van de toepassingen van meetbare gegevens in een organisatie, heeft Danny Oosterveer juist een boek over data als integraal onderdeel van de marketinginspanningen geschreven.
    recensie
    Internet en social media
    31 augustus 2020
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Zoals de drummer het ritme aangeeft in een band, zo geeft Martijn Arets al jaren constant de ontwikkelingen in de platformeconomie aan. Beiden zijn essentieel voor de samenwerking tussen de overige bandleden.
    recensie
    Organisatiekunde
    29 juni 2020
    Jeanine Dijkhuis
    4-5 minuten leestijd
    Dat Dr. Mike Hoogveld, spreker, adviseur en auteur, de gave bezit om complexe materie op een plezierige wijze op te schrijven was al bekend uit zijn vorige boeken over onder meer de Customer Journey Experience, Crosschannel Excellence en Agile managen.
    recensie
    Internet en social media
    7 januari 2020
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG wetgeving en bijbehorende processen, is er overgegaan tot de orde van de marketingdag.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden