OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
4 resultaten
recensie
Advisering
12 januari 2017
Simone Wevers
2-3 minuten leestijd
Nog niet zo heel lang geleden begon ik als junior adviseur. Om me staande te kunnen houden in het adviesvak stortte ik me vol goede moed op de theoretische modellen uit de vakliteratuur.
recensie
Organisatiekunde
17 juni 2015
Simone Wevers
2-4 minuten leestijd
Laat ik hiermee beginnen: iedereen zou dit boek moeten lezen. Bewustzijn van de waarden die ten grondslag liggen aan je eigen cultuur, hoe die waarden je wereldbeeld bepalen en hoe ze verschillen van anderen zou wat mij betreft basiskennis moeten zijn. Laat je niet afschrikken door het uiterlijk van ‘Cultures and Organizations; software of the mind’, dat niet echt uitnodigt tot lezen (dikke pil met veel tekst, weinig vormgeving en bijna 100 pagina’s aan voetnoten en referenties), want het is de moeite zeker waard.
recensie
Economie
26 mei 2014
Simone Wevers
Groen is hip. Ieder zichzelf respecterend bedrijf claimt tegenwoordig allerlei maatregelen om zuiniger te worden of minder afval te produceren. Nog afgezien van de vraag of het wel oprecht is, heb ik me regelmatig afgevraagd: helpt het eigenlijk allemaal wel? Kunnen we de klimaatcrisis oplossen als we overstappen op groene energie en waterbesparende toiletten? Dat is toch nooit voldoende? En als dit het niet is, wat moeten we dan wel? Kan ik zelf iets doen, iets dat verder gaat dan afval scheiden en doneren aan het WNF, of zijn we afhankelijk van de goodwill van grote bedrijven?
recensie
Reclame en verkoop
10 januari 2014
Simone Wevers
Koud bellen, het klinkt al naar. Telefoongesprekken voeren met vreemden is nooit mijn hobby geweest en alleen al bij het idee van telefonische acquisitie ga ik ongemakkelijk schuiven op mijn stoel. Ik ben geen verkoper, zoveel staat voor mij wel vast. Het liefst doe ik het helemaal niet, maar als het dan toch moet, kan ik een beetje hulp en een paar praktische tips wel gebruiken. Vol goede moed stort ik me op het boek 'Maak van de telefoon je vriend' van Michel Hoetmer.