Marc Wouters is professor Management Accounting aan Karlsruhe Institute of Technology.
Meer over de auteursCost Management - Strategies for Business Decisions
International Edition
Ingenaaid Engels 2012 1e druk 9780077132392Samenvatting
Dit boek is een bewerking van het succesvolle Amerikaanse 'Cost Management' van Hilton, Maher en Selto, en is speciaal geschreven voor een internationaal publiek.
Belangrijke verbeteringen zijn onder andere:
Diverse en echt internationale voorbeelden van organisaties - voorbeelden vanuit de hele wereld en uit diverse braches zoals productie, retail, not for profit en dienstverlenende bedrijven. Het boek is herschreven, heeft een nieuwe structuur en is ook aanzienlijk verkort om de inhoud meer op internationale cursussen af te stemmen. Verder zijn de samenvattingen van en verwijzingen naar internationale onderzoeken over belangrijke cost management vraagstukken bijgewerkt.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Frank Selto
Over Ronald Hilton
Inhoudsopgave
Cost Management and Strategic Decision Making: Evaluating Opportunities and Leading Change
Product Costing Concepts and Systems
Cost estimation
PART 2: Activity-Based Management
Activity-Based Costing Systems
Customer Profitability and Activity-Based Management
Managing Quality and Time to Create Value
PART 3: Planning and Decision Making
Cost Management and Short-Term Decision Making
Strategic Investment Decisions
Budgeting and Financial Planning
PART 4: Product Costing and Cost Allocation
Job and Order Costing
Joint Product and Process Cost Systems
Managing and Allocating Support Service Costs
PART 5: Performance Measurement and Management
Analysis and Management of Cost Variances
Organizational Design, Responsibility Accounting and Evaluation of Divisional Performance
Transfer Pricing
Strategy, Balanced Scorecards, and Incentive Systems
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan