After the Merger
Seven rules for succesful post-merger integration
Paperback Engels 2000 9780273643548Samenvatting
We kunnen de krant niet meer openslaan of er wordt wel weer een fusie of overname aangekondigd. Waar we minder over lezen is het grote aantal fusies dat uitmondt in een mislukking en er niet in slaagt waarde toe te voegen. Veel fusies leiden zelfs tot het vernietigen van aandeelhouderswaarde. Het is dan ook van het grootste belang inzicht te krijgen in de factoren die het succes van een fusie positief beïnvloeden. Een fusie houdt niet op bij het selecteren van de juiste fusiepartner. Het genereren van extra waarde voor de onderneming is een gedisciplineerd proces waarbij de verschillende bedrijfsonderdelen moeten worden geïntegreerd. Tegelijkertijd moet er een blauwdruk gemaakt worden om toekomstige groei te realiseren. 'After the Merger' beschrijft zeven regels waarmee ondernemingen succesvol geïntegreerd kunnen worden en groeiplannen kunnen worden ontwikkeld. Deze regels zijn: visie, leiderschap, groei, gewin op korte termijn, cultuurverschillen overwinnen, communicatie en het voorkomen van onnodige risico'.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
The contributors
Acknowledgements
Foreword
Introduction: Win-win mergers - how it is done
1. Merger addiction
2. The seven rules of merger success
3. The future
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan