Inside Information
Making sense of marketing data
Gebonden Engels 2001 9780471495437Samenvatting
Het hedendaagse zakenleven wordt gekenmerkt door een grote hoeveelheid (markt)informatie die verwerkt moet worden. Voor managers die daar dagelijks mee te maken hebben is het nodig dat zij zich nieuwe vaardigheden eigen maken, die hen daarbij kunnen ondersteunen. 'Inside Information' biedt ondersteuning door richtlijnen te bieden hoe markt- en bedrijfsinformatie effectief kan worden verwerkt. De auteurs bieden een stapsgewijze benadering om gegevens en informatie te verwerken, compleet met diverse instrumenten en checklists. Voor 'kenniswerkers' die uit diverse informatiebronnen moeten putten biedt het boek vaardigheden om informatie te identificeren en verwerken, alsmede instrumenten om kwantitatieve en kwalitatieve informatie te gebruiken bij de besluitvorming. Voor mensen die regelmatig gebruiken van marktinformatie biedt het boek methoden om kwalitatieve gegevens te interpreteren en de juiste vragen te stellen op basis van de gegevens die verschaft worden.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan