,

De unieke waarde van de derde ring

Over de businesscase van verbinding en betekenis

Gebonden Nederlands 2026 1e druk 9789493480063
Verkooppositie 3207Hoogste positie: 3207
34,99
Nog niet verschenen, verwacht op 13‑01‑2026

Samenvatting

Veel organisaties hebben een ambitieuze missie of purpose. Maar wat ze daarvan echt waarmaken, valt meestal erg tegen. Hun klanten ervaren de dienstverlening hooguit als gemiddeld en inwisselbaar, ondanks alle investeringen in het optimaliseren van processen en reduceren van klachten.

Dit boek laat zien hoe het anders kan. Het introduceert een nog vaak onbenut innovatie- en concurrentiedomein: de Derde Ring. In dit domein ontstaat een nieuw soort onderscheidend vermogen door verbinding te maken met klanten en betekenisvol te zijn in hun leven.

Organisaties verspillen enorm veel geld en energie door maar te blijven focussen op ‘de basis op orde’. Natuurlijk levert dat gemak op voor de klant, maar geen echte loyaliteit. Wie duurzame klantwaarde wil creëren, moet de stap maken van ‘time well saved’ naar ‘time well spent’ en ‘time

well invested’.

Met inspirerende praktijkvoorbeelden en concrete handvatten laat dit boek zien hoe organisaties dit kunnen realiseren: door anders te luisteren naar klanten, klantreizen te ontwerpen die raken, echte klantimpact te meten en te sturen op een cultuur waarin medewerkers het verschil maken. Het resultaat: een organisatie met een menselijk gezicht, die door klanten (h)erkend wordt als uniek en waardevol in hun leven – en waaraan ze dus loyaal zijn.

Specificaties

ISBN13:9789493480063
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:13-1-2026
Hoofdrubriek:Algemeen management

Over Stephan van Slooten

Stephan van Slooten is marketeer pur sang. Met meer dan 16 jaar ervaring binnen vooral de financiële dienstverlening is hij thuis in de verschillende facetten van (direct) marketing, klantbeleving, innovatie en communicatie. Van Slooten is sinds 2008 partner bij Altuïtion. Hiervoor was hij als manager marketing en communicatie ondermeer verantwoordelijk voor het merk Centraal Beheer Achmea en de 'Even Apeldoorn bellen'-campagne. Hij treedt regelmatig op als spreker op congressen en is docent van diverse opleidingen van de Academie voor Management (RUG).

Andere boeken door Stephan van Slooten

Over Rien Brus

Rien Brus is Managing Consultant bij Altuïtion en actief op het snijvlak van klant- en medewerkersbeleving en veranderkunde. Hij schrijft regelmatig columns en opiniestukken voor onder meer CustomerFirst, en is gastdocent en veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland op het gebied van klantbeleving.

Andere boeken door Rien Brus

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        De unieke waarde van de derde ring