Lees verder
Jim Collins is adviseur van succesvolle bedrijven: hoe ze groeien, excelleren en hoe goede bedrijven 'great' worden.
Meer over Jim CollinsHow the Mighty Fall
And Why Some Companies Never Give In
Gebonden Engels 2009 1e druk 9781847940421Samenvatting
Verval kan vermeden worden. Het kan ontdekt worden. Het kan verholpen worden.
In het midden van een troosteloos landschap van gevallen bedrijven die eens groot waren, vroeg Jim Collins zich af: 'How do the mighty fall?' Kan achteruitgang tijdig ontdekt en vermeden worden? Hoe ver kan een bedrijf aftakelen voordat het pad van het noodlot onvermijdbaar en onomkeerbaar wordt? Hoe kunnen organisaties dit proces terugdraaien?
In 'How the Mighty Fall' gaat Collins de confrontatie met deze vragen aan en biedt lezers hoop dat zij kunnen leren deze achteruitgang te voorkomen of, wanneer zij moeten constateren dat hun bedrijf aftakelt, hoe zij dit kunnen verhelpen. Het onderzoeksproject van Collins duurde langer dan vier jaar, waarbij hij vijf fases van verval aan het licht bracht:
- Fase 1: Hubris Born of Success
- Fase 2: Undisciplined Pursuit of More
- Fase 3: Denial of Risk and Peril
- Fase 4: Grasping for Salvation
- Fase 5: Capitulation to Irrelevance or Death
Door het begrijpen van deze fases van verval kunt u de kans op achteruitgang substantieel verkleinen. 'Great companies' kunnen vervelend struikelen, maar ook weer opstaan. Iedere organisatie, het maakt niet uit hoe goed, is vatbaar voor verval. Er is geen wet van de natuur dat het sterkste bedrijf onvermijdelijk aan de top blijft staan. Maar zegt Collins in zijn boek 'The mighty can fall, but they can often rise again.'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jim Collins
Inhoudsopgave
Preface
The silent creep of impending doom
Five stages of decline
Stage 1: Hubris born of success
Stage 2: Undisciplined pursuit of more
Stage 3: Denial of risk and peril
Stage 4: Grasping for salvation
Stage 5: Capitulation to irrelevance or death
Well-founded hope
Appendix and notes
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan