Drs. Jeske Nederstigt doceerde tot 2009 Consumentengedrag, Customer Journey Mapping, Keuzegedrag en Onderzoeksmethoden aan verschillende opleidingen van Fontys Hogeschool. Momenteel is ze binnen de hogeschool onderzoeker sociale innovatie en gedragsverandering bij het Expertisecentrum Circulaire Transitie.
Meer over de auteursConsumentengedrag
Gebonden Nederlands 2018 7e druk 9789001886844Samenvatting
Begrijp de klant: het is de basis voor succesvolle marketing! Consumentengedrag geeft studenten inzicht in het gedrag van de consument en de invloed van zijn (online) omgeving. De belangrijkste drijfveren van consumenten komen aan bod, evenals de wisselwerking tussen marketing en consumentengedrag. Consumentengedrag legt uit hoe een marketeer op basis van deze informatie goed gefundeerde beslissingen kan nemen.
Op de website bij Consumentengedrag staan voor studenten het e-book, toetsvragen en tests. Voor docenten zijn er figuren uit het boek, achtergrondinformatie en Toets-op-Maat met extra docentenvragen.
Het boek start met een flowchart waarin de interactie tussen consument, omgeving en marketingaanbod is uitgewerkt. In deze nieuwe editie is vanzelfsprekend aandacht voor de ontwikkelingen en trends op het gebied van online koopgedrag en social media, maar ook voor onderwerpen als big data, neuromarketing, onbewust gedrag en Customer Journey Mapping. Daarnaast zijn de hoofdstukken ‘Toekomstig consumentengedrag’ en ‘Maatschappelijke ontwikkelingen en trends’ volledig herzien.
Consumentengedrag is uitermate geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, maar kan ook ingezet worden bij opleidingen als Small Business & Retailmanagement en Toegepaste psychologie.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Theo Poiesz
Inhoudsopgave
Deel 1: De context
2. De marketingcontext
3. De macrocontext
4. Maatschappelijke ontwikkelingen en trends
5. Cultuur
6. Sociale context
Deel 2: De individuele consument
7. Motivatie en behoeften
8. Perceptie
9. Informatie verwerken, leren en betrokkenheid
10. Attituden en emoties
11. Persoonlijkheid
12. Waarden, lifestyle en typologieën
Deel 3: Het aanbod
13. Product- en dienstontwikkeling
14. Communicatie
15. Prijs en betaalwijze
16. Distributie
Deel 4: Slot
17. Analyse van consumentengedrag
18. Toekomstig consumentengedrag
Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan