Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 64% korting
,

Consumentengedrag

Gebonden Nederlands 2018 7e druk 9789001886844
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
73,95
26,95
VOORDEEL - 64% korting

Samenvatting

Begrijp de klant: het is de basis voor succesvolle marketing! Consumentengedrag geeft studenten inzicht in het gedrag van de consument en de invloed van zijn (online) omgeving. De belangrijkste drijfveren van consumenten komen aan bod, evenals de wisselwerking tussen marketing en consumentengedrag. Consumentengedrag legt uit hoe een marketeer op basis van deze informatie goed gefundeerde beslissingen kan nemen.

Op de website bij Consumentengedrag staan voor studenten het e-book, toetsvragen en tests. Voor docenten zijn er figuren uit het boek, achtergrondinformatie en Toets-op-Maat met extra docentenvragen.

Het boek start met een flowchart waarin de interactie tussen consument, omgeving en marketingaanbod is uitgewerkt. In deze nieuwe editie is vanzelfsprekend aandacht voor de ontwikkelingen en trends op het gebied van online koopgedrag en social media, maar ook voor onderwerpen als big data, neuromarketing, onbewust gedrag en Customer Journey Mapping. Daarnaast zijn de hoofdstukken ‘Toekomstig consumentengedrag’ en ‘Maatschappelijke ontwikkelingen en trends’ volledig herzien.

Consumentengedrag is uitermate geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen marketing en communicatie, maar kan ook ingezet worden bij opleidingen als Small Business & Retailmanagement en Toegepaste psychologie.

Specificaties

ISBN13:9789001886844
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:489
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:27-2-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

3.2 van de 5
16 stemmen
6
1
3
2
4

Over Jeske Nederstigt

Drs. Jeske Nederstigt doceerde tot 2009 Consumentengedrag, Customer Journey Mapping, Keuzegedrag en Onderzoeksmethoden aan verschillende opleidingen van Fontys Hogeschool. Momenteel is ze binnen de hogeschool onderzoeker sociale innovatie en gedragsverandering bij het Expertisecentrum Circulaire Transitie.

Andere boeken door Jeske Nederstigt

Over Theo Poiesz

Theo Poiesz is verbonden aan Tias, de businessschool van de universiteiten van Tilburg en Eindhoven. In zijn loopbaan heeft hij vier leerstoelen bekleed: Psychologie van de Reclame, Marketing/Consumentengedrag, Healthcare Management/Marketing en Economische Psychologie. De laatste stoel bekleedt hij sinds 1992. De zorg-leerstoel is gedurende tien jaar gefinancierd door ActiZ. Daarnaast is hij wetenschappelijk directeur van BrabantAdvies, een multidisciplinaire adviesraad voor de Provincie Brabant. Gedurende negen jaar was hij voorzitter van de Raad van Toezicht van een grote ggz-instelling. Theo heeft een grote belangstelling voor het koppelen van theorie en praktijk en voor overeenkomsten en verschillen tussen diverse sectoren, zowel binnen als buiten de zorg, en voor de verbinding tussen profit en non-profit. Hij schrijft (boeken en artikelen), doceert en adviseert over gedrag, gedragsverandering en strategische besluitvorming. Zijn motto is dat wetenschap tot doel heeft complexe zaken eenvoudig te maken, niet andersom.

Andere boeken door Theo Poiesz

Inhoudsopgave

1. Consumentengedrag en scenario's

Deel 1: De context
2. De marketingcontext
3. De macrocontext
4. Maatschappelijke ontwikkelingen en trends
5. Cultuur
6. Sociale context

Deel 2: De individuele consument
7. Motivatie en behoeften
8. Perceptie
9. Informatie verwerken, leren en betrokkenheid
10. Attituden en emoties
11. Persoonlijkheid
12. Waarden, lifestyle en typologieën

Deel 3: Het aanbod
13. Product- en dienstontwikkeling
14. Communicatie
15. Prijs en betaalwijze
16. Distributie

Deel 4: Slot
17. Analyse van consumentengedrag
18. Toekomstig consumentengedrag

Literatuur
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Consumentengedrag