Lees verder
Leren excelleren
12 Jaar General electric tegen de achtergrond van het INK-model
Ingenaaid Nederlands 2001 2e druk 9789014073477Samenvatting
Een consequent doorgevoerde visie op bedrijfsvoering heeft General Electric aan het einde van de vorige eeuw de eerste plaats op de wereldranglijst bezorgd. Een spectaculair resultaat. Aan de hand van de negen aandachtsgebieden van het INK-model worden de ontwikkelingen bij General Electric beschreven. Een interessante casus voor iedere manager die wil 'leren excelleren'.
'Leren excelleren' gaat over de transformatie van General Electric van een log, bureaucratisch en hiërarchisch industrieel bedrijf naar een elegante en flexibele onderneming met een breed spectrum aan producten en diensten. Het lijkt een sprookje, omdat het verhaal van GE laat zien hoe het onmogelijk geachte haalbaar wordt. Als u maar echt wil. Bevlogen managers kunnen hun onderneming leren excelleren.
Het doel van 'Leren excelleren' is een praktijkvoorbeeld te geven. Niet om te imiteren, maar om te inspireren. Het voorbeeld van General Electric kan niet klakkeloos worden gekopieerd, maar kan wel als inspiratie dienen om op alle gebieden van het INK-managementmodel bezig te zijn en tussen die gebieden succesvolle verbanden te kunnen leggen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. General Electric
Deel 2 - General Electric tegen de achtergrond van het INK-model
2. Leiderschap
3. Beleid en strategie
4. Personeelsmanagement
5. Middelmanagement
6. Management van processen en professie
7. Waardering door klanten
8. Waardering door medewerkers
9. Waardering door de maatschappij
10. Financiële en operationele eindresultaten
11. Leren van de ervaring van General Electric
12. De toekomst van General Electric
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan