
Lees verder
Eric de Haan is bestuurder van Stichting Service Excellence, voorzitter van Stichting Gouden Oor en kerndocent van de post hbo-opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School.
Meer over Eric de HaanGeef luisteren meer ruimte en creëer hechtere, duurzamere werkrelaties.
Iedereen wil gehoord worden, maar echt luisteren lijkt in onze steeds vluchtigere wereld een schaars iets. Niettemin vinden de meeste mensen van zichzelf dat ze best goede luisteraars zijn, terwijl veel van hen het nooit echt goed hebben geleerd. Je kunt gerust spreken van een luistercrisis.
Hoog tijd om luisteren te (her)waarderen. Luisteren is goud schetst het belang en de uitdagingen van deze kunst, en maakt duidelijk hoe je – aan de hand van de ontwikkelmethodiek Theory U – je luistervermogen kunt verbeteren.
Ook organisaties moeten beter luisteren, naar klanten, medewerkers en de samenleving. Aan de hand van luisterprincipes en best practices biedt het boek een raamwerk om luisterend vermogen binnen jouw organisatie te ontwikkelen. Daarbij krijg je als professional concrete methoden en gesprekstechnieken aangereikt om effectiever te luisteren. Een belangrijk boek voor iedereen die relaties wil verdiepen, verrijken en verduurzamen.