Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 47% korting

E-strategie

Nieuwe regels voor de oude economie

Gebonden Nederlands 2000 9789043001755
Voormalig top 100Totaal 198 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 47% korting

Samenvatting

'Op Internet wordt niet verkocht.' 'Oude bedrijven zijn kansrijker in de nieuwe economie dan de nieuwe start-ups.'Dit zijn twee thema's uit het boek 'E-strategie, nieuwe regels voor de oude economie'. Geen hype maar realiteit, een brug tussen theorie en praktijk. Wat gebeurt er nu echt, wat zijn de kansen en wat zijn de bedreigingen. Iedere klant en iedere organisatie is anders: Wat zijn de structuren van de huidige ontwikkelingen en wat zijn de keuzemogelijkheden voor bestaande organisaties?
'E-strategie' is een boek dat het management ondersteunt bij het nemen van beslissingen, het implementeren van een Internet-strategie en het inzicht krijgen in de ontwikkelingen. Cor Molenaar maakt duidelijk dat er verschillen zijn tussen de oude marketingprincipes en nieuwe toepassingen, maar dat het in essentie nog steeds gaat om de klant, de persoon of de organisatie. Nieuwe spelregels voor het oude spel. Dit boek gaat verder waar andere marketingboeken stoppen en geeft onderbouwing aan alle nieuwe initiatieven op Internet.

Specificaties

Expertrecensies (2)

recensie
E-strategie
Seán-Michael Franssen | 3 augustus 2005
Er zijn vele tientallen boeken verschenen over internetbedrijven, E-commerce, nieuwe economie, dotcoms en E-business. Door de mogelijkheden van het internet zijn vele veranderingen in gang gezet op maatschappelijk, sociaal en economisch vlak waardoor bedrijven zich moeten gaan instellen op een andere manier van zakendoen. Nieuwe en andere producten en diensten worden aangeboden die andere organisatievormen vereisen. Internettechnologie dient hierbij vooral als facilitator voor deze veranderingen en creëert nieuwe mogelijkheden die leiden tot een verandering in de bestaande organisatie en in de relaties tussen de organisaties.
Lees verder
recensie
E-strategie
Rob Beltman | 17 mei 2001
Met 'E-strategie' heeft Cor Molenaar eindelijk de opvolger geschreven van het zo bekritiseerde boek 'New Marketing' (1997), dat tevens zijn proefschrift was. Het grote aantal congressen en seminars waar Molenaar als spreker of voorzitter is te bewonderen, bevestigt zijn status als autoriteit op het gebied van Marketing en ICT.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
e-Strategie, nieuwe regels voor de oude economie
Cor Molenaar 9 april 2003

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Internet verandert de wereld
2. Marketingoriëntaties
3. De rol van Internet
4. Toepassing van Internet op product- en distributiebeleid
5. Klantgerichtheid
6. Veranderingen door Internet
7. Niet iedereen is gelijk op Internet
8. Strategische keuzen: winnen of verliezen
9. Realisatie en implementatie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        E-strategie