Bedrijfskundige analyse
Bedrijfscalculaties voor het management
Paperback NL 2020 1e druk 9789046610077Samenvatting
In 'Bedrijfskundige analyse' worden een aantal fundamentele managementcalculaties bestudeerd die belangrijk zijn in de domeinen van het financieel management en de beleidsadministratie.
De uitgewerkte voorbeelden in het boek maken de behandelde materie zeer toegankelijk en praktisch.
'Bedrijfskundige analyse' is in de eerste plaats bestemd voor: - financiële managers en managementaccountants die intelligente bedrijfsbeslissingen willen nemen; - bedrijfsadviseurs die het ondernemingssturen van hun klanten willen mee vorm geven; - en voor alle studenten Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie die in hun latere managementloopbaan willen meehelpen om de prestaties van hun onderneming te verbeteren.
Over de auteur(s):
dr. Jacques Van Der Elst is doctor in business administration, master in financieel management, master in accountancy, gediplomeerde in de boekhoudkundige expertise en gegradueerde in de boekhouding.
Hij bekleedde meerdere financiële directiefuncties in grote bedrijven. Hij werkte ook jarenlang als partner in een managementvennootschap die belangrijke investeringsfondsen beheerde. Hij was als accountant gerechtsdeskundige bij diverse Rechtbanken van Koophandel.
J. Van Der Elst doceerde zowel op academisch - als hogeschoolniveau en gaf vakken zoals statistiek, financiële wiskunde, financieel management, financiële analyse, beleggingsleer, bedrijfseconomie en cost accounting.
Hij schreef vele publicaties in de domeinen van toegepaste wiskunde, financieel management, bedrijfseconomie en accountancy.
Hij was meer dan 20 jaar lid van de eindexamencommissies van het Instituut van de Accountants en Belastingconsulenten.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan