Ad Veken is managing partner van Deloitte Financial Advisory Servicec. Hij heeft meer dan 17 jaar ervaring in (internationale) fusies en overnames, met een specialisatie in due diligence, (her-)structureringen, reorganisaties en waarderingen.
Meer over de auteursBedrijf te koop
Handleiding voor koop, verkoop en buy-out van bedrijven
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 11e druk 9789047004332Samenvatting
'Bedrijf te koop' biedt een praktische introductie op alle relevante aspecten bij de koop of verkoop van een onderneming. Stap voor stap worden de verschillendefases in het overnameproces behandeld; van de aan- en verkoopstrategie tot het post-acquisitieproces.
Verkopers, kopers of adviseurs (in spe) krijgen middels Bedrijf te koop een actueel totaaloverzicht van de stand van zaken, plus nuttige tips en aandachtspunten bij een transactie. Hierbij worden alle facetten uitgebreid belicht; de strategie en het zoekproces, onderhandelingen, waarderingen, due diligence, structurering van de transactie, impact op de jaarrekening en fiscale en juridische aandachtspunten bij een transactie. De focus ligt hierbij op de Nederlandse markt.
Deze nieuwe editie is grondig herzien ten opzichte van de vorige en geactualiseerd naar aanleiding van wijzigingen in fiscale en juridische regelgeving en de verdere professionalisering van de fusie- en overnamemarkt.
Bedrijf te koop is een absolute everseller die al jarenlang geldt als hét handboek voor het kopen of verkopen van ondernemingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Arthur Goedkoop
Inhoudsopgave
1 Inleiding
2 Koop van een onderneming – het proces
3 De acquisitiestrategie
4 Van acquisitiestrategie naar kandidaat
5 De managementbuy-out en private equity
6 Waarde en prijs
7 Financiering en structurering
8 Van eerste contact tot intentieverklaring
9 Juridische aspecten
10 Het due diligence onderzoek
11 Fiscale aspecten
12 Onderhandeling, overnamecontract en audit
13 Post-acquisitie-integratie
14 Consequenties voor de jaarrekening
15 Specifieke aandachtspunten bij verkoop
16 Aankoop van een onderneming in problemen
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan