Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Begin met het Waarom

De gouden cirkel van ondernemen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789047005049
10
Voormalig top 10Totaal 18 dagen
EvergreenTotaal 1077 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Elke CEO of directeur kan u vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen.

Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom bepaalt het (voort)bestaan. Waarom bent u gaan ondernemen? Waarom kopen klanten bij u en niet bij anderen?

Simon Sinek onderzocht de grote, inspirerende leiders en ontdekte dat mensen als Steve Jobs en Martin Luther King oppervlakkig gezien misschien weinig gemeen hebben, maar allemaal het Waarom als basis hebben. Ook ontdekte hij dat organisaties en leiders die de waarom-vraag als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Ze vormen een bron van inspiratie voor hun medewerkers en creëren grote loyaliteit.

'Begin met het waarom' helpt u om beter en authentieker leiding te geven en om uw organisatie, uw team en medewerkers te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk laat hij zien dat het werkt.

''Begin met het waarom' is een van de meest nuttige en indrukwekkende boeken die ik de laatste jaren gelezen heb. Het is simpel en verfijnd en laat ons zien hoe leiderschap zou moeten zijn. Een echte aanrader!' - William Ury, co-auteur van de everseller 'Excellent
onderhandelen'

Specificaties

ISBN13:9789047005049
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:9-3-2012
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Begin met het Waarom
Peter Streefkerk | 27 maart 2014
‘Begin met het waarom’ gaat over ondernemen en de vraag waarom sommige bedrijven succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn dan andere bedrijven. Wat hebben mensen als Steve Jobs, Martin Luther King en Nelson Mandela gemeen vraagt Simon Sinek aan het begin van het boek. Ze wisten heel goed waarom ze deden wat ze deden en vorm(d)en daarmee een voortdurende inspiratiebron voor mensen in hun directe en indirecte omgeving. Net als voor mensen geldt dit principe ook voor bedrijven en organisaties.
Lees verder
recensie
Begin met het Waarom
José Otte | 18 februari 2013
Wat hebben grote, inspirerende leiders als Steve Jobs en Martin Luther King met elkaar gemeen? Ze weten allebei waarom ze doen wat ze doen. In 'Begin met het Waarom' vertelt Simon Sinek waarom organisaties en leiders die het waarom als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn.
Lees verder
recensie
Begin met het Waarom
Peter de Roode | 30 juli 2012
Simon Sinek werd bekend door zijn presentatie op het internet bij de zogenaamde TED speeches. Zijn inzichten heeft hij nu aan het papier toevertrouwd. De vraag is: 'Heeft 'Begin met het waarom' meer te bieden dan de tien minuten zendtijd die hij reeds heeft opgeëist?' Ja en nee. 'Ja' wat betreft de beschrijving van datgene waarmee hij bekend is geworden: de uitleg van zijn 'gouden'cirkel' . Die is zeer instructief. 'Nee' wat betreft het uitmelken van het gehele concept en de traagheid die dat in het boek teweegbrengt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
14 stemmen
5
8
0
0
1

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht #7: Purpose Driven Contentmarketing
Robert Buisman 20 april 2016 Op tweederde van zijn aankoopproces staat de prospect open voor persoonlijk contact, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Dus van de bewustwording ‘Ik moet iets aan mijn probleem gaan doen’, tot aan de daadwerkelijke plaatsing van de order, heeft hij het grootste deel zelf al gezocht op bruikbare informatie. De verschuiving van push- naar pull-communicatie betekent dus dat marketeers moeten nadenken over de manier waarop potentiële klanten zich oriënteren en tot aankoop overgaan. Maar dat is niet het enige. Dichtbij huis kun je dat proces beïnvloeden.
column
Het begint met het waarom van uw klant
Michel Hoetmer 7 juni 2013 De laatste tijd zie ik met enige regelmaat artikelen verschijnen in navolging van het boek 'Begin met het Waarom' van Simon Sinek. De auteur poneert in dit boek het idee dat uw klanten geïnteresseerd zouden zijn naar uw waarom. Het zou allemaal draaien om 'waarom u doet wat u doet' in uw bedrijf.

Over Simon Sinek

Simon Sinek wordt omschreven als 'visionary thinker with rare intellect'. Hij is een onverwoestbaar optimist die gelooft in een stralende toekomst en in onze kracht om die samen op te bouwen. Sinek is auteur van meerdere bestsellers, waaronder de wereldwijde hit 'Start with Why' en 'Leaders Eat Last'. Hij host de podcast A Bit of Optimism en is oprichter van The Optimism Company. Sinek is opgeleid als etnograaf en is gefascineerd door mensen en organisaties die de grootste en meest blijvende impact maken. Door de jaren heen ontdekte hij opmerkelijke patronen in hoe zij denken, handelen en communiceren, en in welke omgevingen mensen op hun best functioneren. Hij is vooral bekend door zijn TED Talk over het concept van "WHY," die meer dan 60 miljoen keer is bekeken, en zijn video over millennials op de werkvloer — die binnen een week 80 miljoen keer werd bekeken en inmiddels honderden miljoenen keer is afgespeeld. Sineks onconventionele en vernieuwende kijk op zakendoen en leiderschap heeft wereldwijd aandacht getrokken. Hij heeft gesproken met leiders en organisaties in vrijwel elke sector. Hij werkt regelmatig samen met verschillende takken van de Amerikaanse strijdkrachten en overheidsinstanties, en is adjunct staflid bij de RAND Corporation, een van de meest vooraanstaande denktanks ter wereld.

Andere boeken door Simon Sinek

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Een wereld die niet begint met waarom
1. Je denkt dat je het weet
2. Wortels en stokken

Deel 2: Een andere invalshoek
3. De Gouden Cirkel
4. Dit is geen mening, het is biologie
5. Helderheid, discipline en consistentie

Deel 3: Leiders hebben een gevolg nodig
6. Zo ontstaat vertrouwen
7. Hoe een kantelpunt kantelt

Deel 4: Hoe mobiliseer je mensen die geloven
8. Begin met het Waarom, maar weet ook hoe
9. Je weet waarom. Je weet hoe. En dan?
10. Communicatie draait niet om spreken, maar om luisteren

Deel 5: Succes is de grootste uitdaging
11. Wanneer een Waarom vaag wordt
12. De onvermijdelijke kloof

Deel 6: Ontdek waarom
13. De oorsprong van een Waarom
14. De nieuwe concurrentie

Dankwoord
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Begin met het Waarom