Lees verder
Jeroen Bertrams adviseert bedrijven over digitale strategie en (online) groei. Daarnaast is hij een actieve angel investeerder met meer dan tweehonderd investeringen, met name in de Verenigde Staten. Met bijna twintig jaar ervaring kent Jeroen het online kanaal als geen ander. Met zijn werk won hij diverse internationale prijzen. Hij is de auteur van Start-up: van idee tot exit - Innoveren, lanceren en schalen.
Meer over Jeroen BertramsOp naar de top
Waarom sommige managers succesvol zijn en andere niet
Gebonden Nederlands 2006 1e druk 9789055944415Samenvatting
Waarom bereiken sommige mensen wel de top binnen organisaties en andere niet? Om die vraag te beantwoorden, sprak Jeroen Bertrams met bestuursvoorzitters van vooraanstaande Nederlandse bedrijven over de belangrijkste thema's rondom management en leiderschap. Op basis van de gesprekken stelde hij voor elk thema vast op welke wijze succesvolle managers zich kunnen onderscheiden van gemiddelde managers.
'Op naar de top' is een vernieuwend boek dat managers helpt bij het verbeteren van hun prestaties en die van hun medewerkers. Bertrams neemt geregeld afstand van bekende managementconcepten en komt met verrassende ideeën over gezond management en krachtig leiderschap. De inzichten van de bestuursvoorzitters, die door het gehele boek verwerkt zijn, geven daarbij een waardevol inzicht in de daadwerkelijke praktijk van topmanagers.
Dit boek is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe hij zijn prestaties aanzienlijk kan verbeteren. Op heldere wijze wordt aangegeven welk gedrag, attitude en aanpak vereist zijn om succesvol te zijn. Daarnaast geeft het boek inzicht in de eisen die topmanagers stellen aan mensen die snel willen groeien binnen bedrijven. Een onmisbare publicatie voor iedereen die de top wil bereiken.
Mede gebaseerd op gesprekken met de bestuursvoorzitters van TNT, Ahold, AEGON, KPN, Randstad, Stork, Oce, Aalberts Industries, Wessanen, Imtech, Boskalis, DSB, Accenture.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Jeroen Bertrams
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1 - Communiceren
1. Communicatie
2. Vertrouwen
3. Zichtbaarheid en bereikbaarheid
Deel 2 - Persoonlijkheid
4. Realistisch optimisme
5. Drukte en stress
6. Emotionele intelligentie
7. Weet wat u moet weten
Deel 3 - Ondernemerschap
8. Succes
9. Ondernemen
10. Fouten
11. Managementteams
Deel 4 - Aansturen
12. Talent
13. Beoordeling
14. Beloning
15. Verantwoordelijkheid
16. Delegeren
Deel 5 - Visie
17. Visie, missie en strategie
18. Korte en lange termijn
19. Prioriteiten en focus.
20. De top bereiken
Tot slot
Profielen bestuursvoorzitters
Bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan